lördag 9 februari 2008

Christer Sjögren

Tur att jag inte är tant. För om jag hade varit tant, så hade jag gillat Christer Sjögren. Tanter gör det. Herregud vilket hemskt bidrag han hade i uttagningen till Schlagerfestivalen i kväll! Och han tog sig vidare, dessutom.
Detta tyder på att den delen av Svenska folket som röstade på honom, antingen var packade, eller består av tanter. Eller kanske rent av fulla tanter
Som jag messade till Peppe; Christer Sjögrens bidrag skulle passa på vilken Tysk Oktoberfest som helst. Det lät precis som om han skulle falla in i den där oompa oompa melodin, (som jag glömt titeln på) som alla skrålar mellan ölklunkarna.

Min favorit i kvällens uttagning, var melodi nummer 1 med E-typ och Podles. Låten hade i alla fall lite fart. Vad man nu än tycker om artisterna.

Och nästa vecka, får jag gnälla över Carola. Hurra! Det ska bli kul.

Nej nu ska jag läsa om sista Harry Potter-boken. Jag hade väntat så på att boken skulle komma ut, så det gick undan när jag läste den. Därför läser jag om den, för att försöka ta åt mig alla detaljer den här gången.

Natti natti Folk's

Inga kommentarer: