lördag 9 februari 2008

Lördag du härliga dag!

Visst är Lördagar kanon? Slödagar. Man kan liksom lufsa runt lite.
Igår var jag på fest. Eftersom jag i vanlig ordning, på en Fredag var väldigt trött, så tog jag bilen. Med den lilla baktanken att om jag ville ta ett glas vin, så kunde ju bilen hämtas nästa dag. Men min vanliga huvudvärk dunkade på, så jag rattade mig hemåt redan vid 21 tiden. DET känns mycket bra idag ska jag säga. Mina kompisar hade jättekul och var allt lite "suddiga i konturerna". Därför funderar jag lite stillsamt om det inte är DE som har huvudvärk idag ;-). Jag hade i alla fall kul, så länge jag var där. God mat och trevligt sällskap. Mer kan man inte begära.
Idag ska jag inte renovera och fixa i lägenheten. Den är färdig. Bara lite lister kvar och det skall jag greja när nästa lön kommer.
Däremot ska jag och Lars börja måla hallen och vardagsummet i hans hus. Tapetsering blir det också, i vardagsrummet. En fondvägg blir det, med stora svarta blommor på. Den har beige bakgrund och har även ett mönster med mörkare beiga blad. Det var inte lätt att hitta en matchande färg till väggarna. Eftersom det är öppet mot hallen skall vi måla med samma färg som i vardagsrummet. Snyggast vore med den mörkare beiga, för den ljusare blir för "black". Men då är ju risken den, att det blir för mörkt i hallen.
Vi hittade till slut en nyans någonstans mittemellan. Beige kanske låter tråkigt, men det kommer att se bra ut mot möblerna. OCH det är mycket lätt att hitta gardiner. Jag är lite som min syster. Jag gillar att byta gardiner =)
Nu avslutar jag detta inlägg, trotsatt jag mycet väl skulle kunna sitta här och skriva i minst en timme till.
Jag lider nog lite av ordbajseri. Det är en aldrig sinande ström. Det är som när jag pratar. Fort
och mycket!
Vi hörs.

5 kommentarer:

Anonym sa...

tjaba!! Igen *L* Ja..visst är det jättekul att göra om!:) Och detta med gardiner,oj så kul! Har precis sytt nytt här..Vi får höras vid senare Hälsa med dig ha det gott kram "syss"

M sa...

nu blev jag genuint lycklig.

Camilla Franzén sa...

1. Jag har ingen aning om hur man tar bort ordverifiering, jag har haft det och därmed aldrig tagit bort det
2. Veckodagar skrivs inte med stor bokstav ;)

Anonym sa...

Jag visste ju det. Men i engelskan gör man faktiskt så. Jag har prata och skrivit mycket engelska på jobbet i veckan som var!

Anonym sa...

Marta, jag är glad för din skull, men jag tycker ändå, att det känns avigt att underteckan allt med "Pompi"