fredag 8 februari 2008

Solfan

Nu är den där eländiga solen framme igen! Om ca en månad, börjar min värsta period på året. Sommaren. Med solsken, så att jag inte kan vistas ute som alla andra människor. Jag gillar dock mysiga, varma sommarkvällar. Myggen tycker inte om mig, så jag har inga sådana problem. Men solen! Massor av brännsår som svider, gör ont, kliar och tar flera veckor på sig att läka. Man kan ju inte heller utsätta en brännskada med mer sol. Den blir ju då ännu värre. Om ni visste hur många sommarnätter jag stått under en kall duchstråle.Det lindrar så skönt. Det var innan jag insåg att max 10 minuter sammanräknat på en dag, är vad jag klarar i solen. Kanske rentav mindre.
Förra sommaren lyckades jag väldigt bra, med att hålla mig undan. Det ser kanske roligt ut, när jag smyger efter husväggar, eller skyndar mig att gå från parketringen RAKT in i närmaste skugga, på väg mot den affär jag har som mål. Jag har lyckligtvis hittat solskydd med faktor 60! Det blir väldigt dyrt med solskyddsmedel, för mig. Även om jag bara smörjer in armar, ben, ansikte och hals, så går det åt mängder. En flaska kan gå åt på en vecka. Kostar den då 150-200 kr, så blir det dyrt för en sommar. Men nu är det färdigbloggat på en stund. Ska på fest ikväll hos ett par arbetskompisar. Så om inte annars, så hörs vi i morgon. Ciao

10 kommentarer:

Anonym sa...

nu hade jag bråttom igen, på ordet dusch. ajaj, jag blir tokig om jag ska komma på mig med slarvfel hela tiden! Milla: Hur tar jag bort ordverifieringen?

M sa...

vad fint att du skaffat en alldeles egen blogg pompi. jag har ett förslag till ett bättre namn dock:

www.pompi-p.blogspot.com
eller varför inte worldofpompi.blogspot.com
eller kanske bara pompi kort och gott.

´til laters

Anonym sa...

ja, kanske det. Jag hade lite svårt att komma på något. =) Det är ju lite roligt med Pompi. Jag ska ändra till: worldofpompi.blogspot.com
He he

Anonym sa...

ordverifieringen? vadooo?

Anonym sa...

förvrängda bokstäver, som man skall översätta i ett fält för att kunna göra kommentarer. Du har inget sånt...

Anonym sa...

Lollo=syrran!Hallo på dig ,varför ska du alltid krångla till det??? denna blogg är så konstig! :) men jag ska ge den en chans iallafall! kram Syster!

Anonym sa...

Hallo "LOLLO" igen..kollade på min systerdotters bilder jättekul.. bra inlägg av henne..kram på dig vi hörs Lollo

Anonym sa...

Har Nu även denna blogg HI från
Lollo

Anonym sa...

Hallo..detta är ju hur kul som helst!*fniss* Nu har jag lagt in dig på min Blogg!(i passagen)NU fattar jag hur det "funkar" an är aldrig för gammal för att lära sig! Visst? ha det..."syss"

Anonym sa...

Så trevligt att du fick till det ;)