torsdag 7 februari 2008

Godnatt för första gången i min blogg =)

Det här är ju kul. Jag kan säga både God Morgon, och God natt varenda dag om jag så vill. Så naturligtvis måste jag göra allt denna första Blogg-dag. God Morgon kunde jag ju inte säga, eftersom den kära Bloggen skapades idag, under lunchrasten på jobbet. Jag skall nu krypa till sängs med min bok, den tredje i Stieg Larssons serie om Lisbeth Salander. Jävligt bra måste jag säga. Ja, jag svär och det kommer jag att göra emellanåt. Vänj er, alla läsare. (Ni är säkert minst 8 stycken, som kommer att läsa min Blogg ibland. Dvs mina närmast sörjande, med respektive.)

Nu ligger Samira och väntar på att jag ska komma till sängen. Hon vill gärna mysa en stund på min mage, innnan vi ska sova. Gosigare katt har jag sällan träffat. Pratar med mig gör hon också. På morgonen väcker hon mig, om hon tycker att jag snoosar för länge. Vilket jag gör, alltsom oftast.
Jag kan tillägga att jag i princip aldrig stavar fel. Däremot har jag lite väl bråttom ibland, så att jag lyckas kasta om bokstäverna i orden. Misstag alltså, jag gör inte sådana fel för att jag inte kan stava =). Något ni aldrig kommer att behöva se, är sär skrivningar. Dvs särskrivningar. Sammansatta ord skall hållas ihop! Så är det. Det heter inte samman satt det heter sammansatt. Man skriver heller inte dörr matta, utan dörmatta osv. Sådärja, nu har jag sagt vad jag tycker om detta. Så nu vet ni.

Jag har ju så mycket åsikter, som jag tidigare inte hade en aning om att jag ville dela med mig. För många är detta totalt oviktigt, för andra kan det möjligen vara lite roande.

Och så ett inlägg till mina barn. Jag vill att ni kommenterar min blogg ju. Jag är ju Mamman.

Natti natti. Sov gott, dröm sött. kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sådan mor, sådan dotter. Jag stavar aldrig heller fel om det inte är så att jag har lite för bråttom. Det förresten skulle aldrig falla mig in att fela överhuvudtaget.

//Guess who

Anonym sa...

Man skriver heller inte dörr matta, utan dörmatta osv.

Trodde det hette dörrmatta och inte dörmatta :)