tisdag 19 februari 2008

Denna ständiga huvudvärk

Varenda dag, har jag huvudvärk. Jämt. Man kan ju inte pilla i sig hur mycket huvudvärkstabletter som helst heller. Det är ju inte alls bra för mig.
Det hjälpte inte att byta glasögon den här gången. Nu har jag haft dom i drygt en vecka och jag borde ha vant mig vid dom vid det här laget.
Men huvudvärken. Den ger aldrig upp.
Nu har jag varit tjurig i några dagar och helt enkelt inte köpt några tabletter, Den skillnad det gör, är att jag har ont hela dagen istället för delar av dagen.
Jag har provat med Rinexin, för att det kanske kunde vara bihålorna som är täppta. Men jag är ju inte det minsta förkyld eller allergisk. Så det är ju inte heller bra.
Problemet bruakr vara, om jag inte tar någon huvudvärkstablett, att jag får ondare och ondare tills det blir en rejäl migrän av det. Och illamåendet kryper på mig. Så vad gör man? Oftast brukar det hamna i, att jag är tillbaks på "tabletteriet" igen, efter någon vecka.

Jag ska till företagshälsan på fredag. Vi får se, om det ger något. Det har aldrig blivit bättre förr, när jag gått till läkare, så jag har inga större förväntningar. Men med några års mellanrum får jag för mig att kolla upp det, så det är väl dags nu igen då. För nu är jag trött på det här.
Igen.

På jobbet rullar det på. Nu börjar leveranserna öka igen, efter en långsam start på det nya året. Vi har haft det extremt lugnt, men nu har det börjat ta fart.
Det är bra, för det finns inget värre än att ha för lite att göra. Man blir latare om det är lite, än om det är mycket.

Man får hoppas att det lägger sig på en lagomt småstressig nivå. Så att man känner sig nöjd när man går hem, att "JA! jag klarde det. Jag har löst alla svåra uppdrag. Jag fixade det, trots att det såg mörkt ut."

Det är otroligt tillfredsställande, att lösa problem åt kunden. Att känna att det här är jag bra på. Jag kan. Mitt jobb är väldigt kul och omväxlande. Även om man som i alla andra jobb, blir less ibland. =)

Idag åt vi pasta med kycklingsås.
Jag stekte champinjoner och kycklingfile´som jag skurit i småbitar. Jag kryddade med provencalska örter, vitlök, salt och en halv kycklingbuljongtärning. Sedan pudrade jag med lite mjöl och hällde på 2 dl Milda matlagningsgrädde, 12%. Jag hade även en liten påse riven parmesanost i såsen. Färska tomater till detta. Vi sköljde ner maten med chateau de la Mu.

Nu ska jag se på TV. om 15 minuter börjar Bygglov. det måste mna ju se!

Sov gott, dröm sött

1 kommentar:

Anonym sa...

Du syster!! det där med din huvudvärk verkar vara "stress" relaterad,då menar jag den omedvetna stressen,(tankar på "Millan" Grabbarna,renoveringar m.m.) Du är faktiskt inte tjugio år längre och du måste inte vara bra på allt...:) har du prövat Taktilstimulering,??eller akupunktur? Men kolla upp med din Läkare först... Även du måste "varva ner" inte bara jag!Fast det är svårt jag vet! Du tycker säkert inte att du "stressar" men det gör du ju omedvetet! Kram på dig "syss"