lördag 16 februari 2008

Ledig

Igår var jag ledig , hela dagen. Tog en semesterdag och tänkte slappa och må gott. Jag sov ända till 9.40 och sen ringde brorsans fru och ville ha hjälp, så jag åkte dit. Sedan skulle jag skjutsa Millan till tåget, för hon skulle till Stockholm och pojkvännen. Stressigt blev det, eftersom jag trodde att tåget gick kl 13.00. I själva verket var det 12,30, så Millan blev lite nervös på mig, när jag hämtade upp henne 12,10. Då skulle hon in på apoteket innan också =).

Lyckligtvis hann vi, med ett par minuters marginal och nu är hon hos sin Nima och kramas.

Jag är alltså kattvakt åt mina två "barnbarn" Tuss och Saga. De har levt rövare i natt, så jag är ganska trött. Jag som alltid sover med öronproppar, låg sömnlös, eftersom jag hade glömt dom hemma.

Jag hör ALLA ljud, om natten. Man blir sån, efter att den ena sonen hade astma som barn och den andra gick i sömnen. Man sover med öppna öron. Det har liksom inte gått över. Man vakar alltid över dom, på något vis.

I natt ska jag inte sova hos katterna, utan i min egen säng. de får klara sig själva, tills i morgon. Lådan är nybytt och det finns gott om både mat och vatten.

Jag tänkte avsluta min 24-timmars släktforskning i går kväll, men jag fick inte igång Millans dator. Jäklar! Men hon har haft lite problem med den. Så jag tog hem den till min gubbe.

Nu sitter Lars här och har öppnat hela burken och konstaterar att det har brunnit i den, Kretskortet är trasigt. Nätaggregatet måste nog bytas ut. Han mumlar något om tvättas och lödas. Eller i värsta fall, så måste jag köpa ett nytt aggregat.

Men om nån kan fixa det, så är det min Lasse. Han kan sånt.

Om det inte går att laga, så blir Camilla ledsen, när hon kommer hem. För några nya grejor kan det inte bli, förrän lönen kommer. Det är inte så dyrt, under 500 kr, men det är 500 kr som jag inte har just nu.

VARFÖR kommer alltid extrautgifter i Februari? När jag alltid får extrapengar i Mars? Varför är det aldrig tvärtom?

Varför jag ska köpa det ? Jo, dels är det min dator, dels är hon långtidssjukskriven och har inga pengar över. Dessutom är det inte mycket hon kan pyssla med, när hon är sjuk. Så datorn blir liksom en livlina. Därför behöver hon den. Därför betalar jag. För att jag bryr mig om.

Dagens middag består av fläskkotletter, sås och potatismos. God hemlagad potatismos. Grönsallad. Detta sköljer vi ner med ett par glas vin. Eller mjölk, vi får se.

bye bye

Inga kommentarer: