lördag 16 februari 2008

Schlagerfestivalen Del 2

YES! YES! YES! Långnäsa. Kom ner på jorden lite tjejen. Carola gick inte vidare på sitt namn! Äntligen fungerar det som det skall. Det första som slog mig var, att hon hade vanliga kläder på sig. En helt vanlig klänning. Det är första gången jag ser henne klädd som folk.

Låten? Jo, ganska bra. Var det någon som märkte att det faktiskt var mest Andreas som sjöng texten. Carola fick mest ta tag i refrängen och bära upp den med bakgrundsröst. Och hon har en jävla röst! det kan ingen säga annat. Andra chansen var rättvist. Låten var ganska bra. Inte mer.

Jag gillade Nielsens bidrag. Det är en jättebra låt. Men inte är det en schlager. Men den är bra!

Undrar hur detn där ryska tjejen lyckades ta sig till uttagningen? Nog måste väl Sverige ha många bättre låtar än det där??

Tvillingarnas låt var sådär, den också. Lite väl mycket Bee Gees. Men den hade åtminstone lite fart!

Ja, nu ska jag ta lite mer vin, innan jag knyter mig.

Middagen blev lite modifierad. Ja det blev fläskkotletter, som jag brynte. Sedan hällde jag på vatten, så att jag fick massor av sky. I detta lade jag mängder av morötter och lite potatis som fick koka med tills kotletterna blev riktigt möra. Sist redde jag av med lite grädde och en msk vetmjöl. Som krydda i såsen tog jag lite tomatpuré och Dijonsenap. 1 tsk av varje. Det blir så gott!Det är en perfekt kryddning till såser när man har fläskkött.

natti natti

Inga kommentarer: