torsdag 14 februari 2008

Släktforskning

Vad kul det är att sitta och tokstirra i bildskärmen, för att läsa i gamla handskrivana kyrkoböcker från 1800-talet. Otydliga handsstilar. Inga hänvisningar, utan man får gissa sig till ungefärlig tidsperiod, om man inte vet födelsedatum. Ja, så söker man och letar, sida efter sida. När man hittar sim mormorsmorfarsfar och mormorsmorfarsmor, så blir man ju jätteglad!

Visst låter det konstigt, men börjar jag forska, så märker jag inte att tiden försvinner. Idag har jag köpt en korttidsprenumeration för 9:- den räcker i 24 timmar.

Men nu måste jag slita mig och gå till sängs.

Har lite ont i halsen också, så det är nog klokt att sova nu.

Dagens middag, bestod av biff med ugnsrostade grönsaker. Det var palsternacka, morötter, färska champinjoner, paprika och tomater. Jag strilade olivolja, soya och sweet chili över det hela, samt kryddade med persilade , salt och peppar. Gottigottgott.

God natt gott folk.

Inga kommentarer: