torsdag 21 februari 2008

Lön i morgon

Jippie!

Det är så tomt i skåpen ikväll, så ujujuj.

Och det är så lite räkningar än så länge, så man blir misstänksam om det verkligen kan stämma? Blir det inget mer? Hmm, nä bäst att gardera sig. Och ungarna behöver ingenhjälp heller. Så jag kan handla massor av grejor. Ehh just ja. Hmm igen, jag ska ju spara till födelsedagen också. Äsch det löser sig nog. Jag kommer att både kunna spara OCH handla nåt skoj. Gardiner eller nåt.

Äntligen skall golvlisterna till lägenheten inhandlas. Redan i helgen. Just det Millan. Nu rackarns ska det bli gjort. Jag börjar nån kväll till veckan. Ett rum i taget. Men hallen är så besvärlig, så det lär ta flera dagar, med alla dessa vinklar och vrår. Det är 15 (!) vinklade hörn, både utanpåliggande och inåtliggande, som skall sågas till. Bara i hallen alltså. Lyckligtvis är det bara 1 i köket =) och 6 st i sovrummet.
Tja, om det går bra, så kanske allt rent av blir klart under veckan. Fast om vi bestämmer oss för att vi ska måla om i sovrummet, så väntar vi med den listen. Jag köper den dock, så att det finns hemma. Köket som jag kostat på sån dyr tapet i, har använts som klösbräda av nån katt. Där tror jag att jag struntar i golvlisten, tills lägenheten skall säljas. För jag sätter inte upp någon ny tapet där innan dess. Millan får ha det som det är, så länge.

Idag åt vi stekt potatis och bratwurst. Ganska gott, men inte är det som Rishultskorv! Tyvärr får vi inte tag i den korven längre. =(

Sov gott kompisar och andra

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul ska du inte ha det, Staoilräkningen droppade in idag. Och sen var det citibank som vill att du ska låna pengar av dom, som vanligt.

Anonym sa...

Staoilräkning är medräknad, faktiskt =)

Anonym sa...

Insidetips: Ring 0433-795 00 och fråga vars den korven finns.

Anonym sa...

Tack Peppe. Lars mailade till VD:n för tillverkningen och berömde korven och frågade var man får tag på den i Sundvall. Men nu har vi ett nummer också kalsbra. Kram