måndag 11 februari 2008

Maaat!

Jisses Amalia, vad jag är hungrig! Jag har mat på spisen, men det blir ju så sent, när man jobbar till 17-17,30, innan man fått maten färdig. Min mage KURRAR! Idag blir det Köttfärs med kryddor och lök.
Jag trycker ut hälften av färsen i stekpannan, strör ut soltorkade tomater och Feta-ost. sedan täcker jag med resten av köttfärsen. När det har stekt en stund, tills ca 1 cm av kanten blivit grå, så låter jag biffen glida över på ett lock, så att jag kan putta tillbaks den med andra sidan neråt.Sen ska det steka länge på svag värme. Potatis om man vill, annars en god sallad.

Mot matbordet!

Vi hörs

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt gott med mat eller hur? har nu bytt namn hihi.. hmm nu verkar det inte funka igen...

Anonym sa...

Japp nu funkar det så bra då..jag är sååå duktig sååå Kram på dig lillasyster!

Anonym sa...

Det tar sig. Men du får in väldigt många inlägg, fast du hela tiden säer att det inte går bra! Så det går väl bättre än du tror kanske? Eller försöker du typ 3 ggr för varje inlägg? Ha det!