fredag 29 februari 2008

Äntligen fredag!


När Samira vill sova på dagen, så täcker hon över ögonen med tassarna.

Dagen har varit bra. Har haft mycket att göra på jobbet och det är som det ska. Då är det ju så mycket roligare!
Ikväll gör jag en heroisk insats.
Jag stryker. Jag hatar att stryka. Det sorterade jag bort för många år sedan.

Om jag behöver stryka ett plagg, så gör jag det innan jag ska använda det. Då tar det ca 3 minuter. Det är snabbt och bra.
Men en jättestrykhög, med skjortor, jeans och t-shirts. Samt 1 blus. Det är hemskt. Jag måste på något sätt försöka få Lasseman att använda tröjor istället ;-)

Men omtänksam som jag är, så gör jag det åt honom ibland. Han lagar ju min bil ibland...
Det kallar jag för arbetsbyte. Skillnaden är ju, att han kan både laga bil och stryka skjortor. Jag däremot är ca 200 % bättre på att stryka skjortor, än att laga bilar, om ni förstårvad jag menar. Men det är med strykning som med grönsaker, jag äter dom, men jag tycker inte om dom...
Utom vissa få utvalda, som majs och spenat
Apropå spenat Idag gjorde jag spahghetti med spenatsås.
Koka spaghettin som vanligt.
Värm hackad spenat i en kastrull, tillsätt 2 bulsjongtärningar, "vitlök och persilja" eller "vitlök och basilika" tillsätt lite salt, peppar och grädde, efter behag. Knaperstek 1-2 paket bacon i småbitar, som du tillsätter sist av allt i spenaten.
Såsen kan vara lite rinnig, men det är supergod och det är snabblagat.
Nu är det strax utröstningen i lets Dance och jag har lite strykning kvar att göra.
G'natt











3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallo lilla syster! Ja där är vi lite olika ,jag gillar att stryka,,står då och tänker på allt och inget:) Vet du..idag så har jag köpt en "nostalgiskiva" Jättekul att höra alla gammla låtar från förr.*L* okey ..jag har gjort som du bad mig om..Jag har "ryckt" upp mig från den jävliga förkylningen,så gott det går! Ja visst, du jobbar nu idag..men är det nödvändigt??? Vet att du vill hjälpa till ,men ändå!! Njut av livet,det går ju inte i repris ,som du vet! Ha det gott, trots allt jobb du håller på med! Vi hörs kram på dig ! hoppas att vi kan ses innan du fyller 50 iallafall ,,,*skratt*

Anonym sa...

Jag tycker alltså om att jobba. Jag tycker om att vara i farten. Jag jobbar dessutom extra endast en eller kanske två gånger i månaden. Det är inte för mycket alls. Jag är ju ledig alla andra helger, samt varenda storhelg. Det är värre att jobba skift tycker jag. Det sliter mer...
Förresten får du inte komma förrän vardagsrummet är klart ;)

Anonym sa...

Nähe inte det...! Oki då då får du faktiskt höra av dig då!!!