lördag 1 mars 2008

melodifestivalen del 4

Jaha. Det blev ingen melodifestival för mig idag. Hoppas det går i repris i morgon. Då skall jag kommentera den =) Vilket nöje va ?? ha ha,

Jag har jobbat i kiosken idag. Heeeela dagen 9,5 timmar. Bra med en extraslant, fast jag egentligen inte har så stort behov av extrapengar numera. men visst är det välkommet. jag ska lägga undan till semestern, tror jag.

Men visst är det väl typiskt, att när man har lite bråttom och vill komma hem tidigt, så är hela världen hungrig?Det var 3 skrovmål hit och två skrovmål dit, ända tills det var en kvart kvar bara innan stängning. Då hann jag ju inte förbereda något, utan hade nästan allt kvar att göra, när jag väl stängde.
Det skall fyllas på i nya kärl, hackas lök, hackas sallad och diskas. Stekbordet skall skuras. Fritysoljan silas, golven sopas, tömma sopkorgar, skura golv, skaka mattan, räkna kassan, rapportera kvällstidningarna osv osv. Det tar ca 45-50 ,minuter om man ska göra det riktigt. Därför missade jag Melodifestivalen. När jag kom hem hade redan alla sjungit sina bidrag.

Men jag är ganska duktig att undvika se eller höra sådant som jag vill se i repris. Bara det blir någon tid till det. Om det nu är repris redan i morgon, för i morgon är det dels Vasaloppet, dels skall vi slutföra vardagsrumsprojektet.
Tapeten skall alltså upp nu!

Det skall bli så skönt att få undan allt. Så skönt att få städa upp och få det snyggt.

Jag skall tömma det sista vinet, som vi har i en 3 liters"dunk" som vi köpte till jul. Jodå, det är inget fel på vinet. Det är fortfarande gott. Jag gillar rödvin =)
Ibland kan man bli berusad på ett par glas, ibland kan man dricka en hel flaska och knappt känna av det. Mystiskt. Det beror väl på dagsformen.

Idag känns det som om jag skulle kunna pimpla vin hela natten =). tur att det inte finns så mycket, huvuvdet skulle kanske vara ganska tungt i morgon annars!

Pimpla vin och röka...ibland saknar jag hur gott det är med en cigarett, till vinet. Men jag saknar inte känslan när jag vaknar på morgonen. Om man har rökt, smakar det som om någon har tömt en askkopp i munnen på en. Ushianemej!
Om det vore helt ofarligt och det inte smakade illa i munnen eller luktade illa. Då skulle jag nog röka.

Det är 7 år sedan jag slutade...4 år sedan jag slutade feströka. Har haft 3 feströka-återfall sedan dess.

Men just ikväll, just nu - skulle det vara så gott. Vilken tur, att jag inte har lust att röka. Jag saknar bara smaken av en cig till vinet. En liten stund. Det går strax över.

Ja ja. Nu ska jag ta mig en härlig dusch. Måste få bort grilloset.

Ha de!

Dagens middag?
Gårdagens middag igen. Jag åt en hamburgare till lunch, spaghetti med spenatsås till middag.

1 kommentar:

Anonym sa...

inte så förbaskat lätt att "rycka" upp sig,när det känns om om jag har fått "kik" hosta...huga,
Det var bara jag som skrev före..oxå