söndag 2 mars 2008

Melodifestivalen del 4:1

Nu har jag kollat. Låtarna var inte alls så bra som jag hade förväntat mig. Bengtzing:s låt kände jag igen, på nåt vis. Sen kom Lars på det. Den är väldigt lik den där låten "Jag ljuger så bra"!
Nordman -nja, ganska bra.
Charlotte Perelli. Hmm, jodå.
Men INGET av veckans bidrag var särskilt jättebra. Tycker jag.

Så det så.

Något som blir bra, är däremot vårt vardagsrum. Det blir så fint, så. Tyvärr blir det ett avbrott, nu när det nästan är klart, för att undertapeten, "easy cover" som den heter, inte sitter fast på ett par ställen. Därför har det skurits upp och limmats. I morgon skall en liten remsa skäras bort och så skall det spacklas, innan tapetseringen kan avslutas. Man måste göra riktigt. Annars blir det inte fint.

Jag är förkyld också. Inte mycket, men jag hade rejält ont i halsen i morse, när jag vaknade. Och jag nyser och fryser. Men har som vanligt ingen feber. Då kan jag inte stanna hemma från jobbet. Särskilt inte eftersom det är månadsskifte och därmed bokslut. Jag får helt enkelt känna efter i morgon och se, om jag klarar av att jobba hela veckan. Det är nog inga problem. det är ju febern som brukar knäcka mig.

Idag gjorde jag köttgryta, på högrev, strimlad purjolök, skivade morötter, färska champinjoner, enbär, timjan, lagerblad, § dl soya, en skvätt rödvin, salt, sv. peppar och 2 hönsbuljongtärningar.

Hysta ner allt i en gryta och låt det puttra i ett par timmar, tills kötter är ordentligt mört. Om så önskas, kan man hälla på någon dl grädde, men det behövs inte, egentligen. Kokt potatis och en grönsallad till.
Ciao

Inga kommentarer: