lördag 23 februari 2008

Schlagerfestivalen Del 3

Svårt startfält idag. De första två deltävlingarna var det ganska klart med vilka som skulle gå vidare. Ikväll var det så många skapligt bra låter. Nästa vecka ser det också ut, som om det blir bra bidrag.
Lite jämnare fördelning tack!
De två låtar som jag gillade bäst gick till Globen och min tredje favorit gick till andra chansen. En bra kväll, alltså.

I övrigt har dagen inte så mycket att bjuda på.
Jo! Vi har köpt nytt bord till köket. Vi hade ett massivt furubord, med tolvslåstolar till. Rejält och handgjort och - lite tråkigt. Lite sommarstuga. Nu har vi ett glasbord och stolar med bastsitsar och bastrygg. Kolla här:


Det ni! Denna bild har jag lagt dit helt på egen hand!!! Lars sa,; nä jag vet inte, så jag var tvungen att försöka helt på egen hand. Och då ska ni alla veta, att på mitt jobb, använder jag endaste program som jag är upplärd i, att använda. Jag grejar inget själv.
Dessutom är jag lite onykter ;-)
Ja, inte så mycket, två rejäla glas vin, bara...
Bilden är från Blocket, så jag har faktiskt grejat den hela vägen därifrån, in i min blogg. Fan vad stolt jag blir (tår i ögonvrån)


Idag gjorde jag köttbullar och potatismos. En krydda som är jättegod i köttbullar, som många inte tänker på, är lite senap- det ger ingen senapssmak i köttbullarna, men det ger lite extra.

Och kom ihåg, att man skall använda kokt mjölk till potatismoset. Då blir det perfekt. 1½ tsk socker höjer smaken, utan att det blir sött. JO, det ska visst vara socker!

Köttbullssmet: ½ dl ströbröd, blandas med 1 tsk salt, svartpeppar och 1 dl mjölk, låt svälla. tillsätt ½ kg köttfärs, 1 tsk senap och ett ägg. Låt smeten vila en stund.
Stek köttbullarna, på mellanstark värme-tag av köttbullarna, smält lite smör i pannan, tillsätt 2 msk mjöl och en halv kycklingbuljongtärning. Rör ihop detta och tillsätt ett glas vatten och 1 dl grädde, späd med lite mer vatten om det behövs. Vill ni ha lite färg på såsen, tillsätt coorit soya. Sedan skall vi ha en halv till en tsk strösocker. JO! det ska vi visst! Häll tillbaks köttbullarna och låt det hela puttra nån halvtimme.

Nu är det Lynley på TV:n

natti natti

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej lillasyster:) Precis,samma åsikt har jag..de två bästa gick vidare till Globen.. Håller på att plocka lite runt här..och jag får flytta runt din PRESENT hela tiden *skratt* Nä nu ska jag åka ner med den nästa Lördag.är du inte hemma då hänger jag den på er dörr!!! (om det inte blir snöstorm) kram från "syss"

Anonym sa...

Jag jobbar på kiosken nästa lördag 10.30-20.00. Även lördagen efter.

Anonym sa...

So what???? hänger den bara på er dörr!! Så får det bli!

Anonym sa...

Du kommer alltså till kiosken och hälsar på mig! Alternativet är, att du kommer på en söndag. Visst då?