måndag 31 mars 2008

Det känns i kroppen!

Efter att ha renoverat i lägenheten i några dagar, så är det nu färdigt i köket.

Jag är alldeles mörbultad i hela kroppen och nu ska det bli skönt med lite vila. Men fint blev det!

Att jag är mörbultad beror på de alldeles omöjliga ställningar som jag vridit och vänt kroppen i. Tänk bara som igår, när jag flyttade kontakterna.
Jo för att kunna skruva dit dom på undersidan av skåpet, så ställde jag mig på tå - jag är ju ganska kort - och lade mig på bänken, som ju naturigtvis är för hög för mig. Med tåspetsarna mot golvet och liggandes på rygg i en alldeles omöjlig krokig ställning skruvade jag kontakterna på plats. Jag måste ju ligga så, eftersom jag annars inte kunde se, var skruven skulle sättas, eller hålla mejseln rak. Jag kunde inte stå upp och ha huvudet på sned, för då kom glasögonen snett och då såg jag ingenting. Jag som är så väldigt närsynt!

Jag använde mig av skruvdragaren idag, för att få skivorna på plats där ovanför kaklet. Men den orkade inte mot slutet, så jag fick ta fram den kära mejseln igen och hand-dra det sista, på varje skruv. Oj vad tungt det var! Så nu har jag ont i händerna också.

Jo, nog behöver jag vila allt.

På Fredag skall jag ta med Lars till för honom okänt mål. Hela helgen skall ägnas åt att ta långa sköna promenader, laga god mat och mysa. Inget jobb så långt ögat når. Katten får följa med. Hon är jätteduktig på att åka bil. Ligger bara och sover i sin bur.

Nu ska jag inte renovera mer, på ett tag! Minst ett par veckor i alla fall...

Idag gjorde Lars middagen tills jag kom hem.
Köttfärsbiffar inlindade i bacon, med tomatpuré och ost på toppen. Sen gratineras de i ugnen. Serveras med kokt potatis. Gott.

Och nu har han strukit några skjortor. Händig karl!

Timrå förlorade mot HV71...3-1 huvva. Hoppas nu bara, att de kan ta revanch på torsdag hemma! Jag håller tummarna.

Nassi nassi

Inga kommentarer: