söndag 30 mars 2008

Snart klart

Oj vad jag har jobbat i helgen. Fast nog det känns lite snopet att det inte syns. Men i morgon kväll skall väggskivorna upp ovanför kaklet i alla fall! Färgen har alltså inte torkat riktigt än, det blir märken av fingrarna på skivorna. Därför måsta jag vara tålmodig och vänta tills i morgonkväll.
Skönt är det i alla fall att jag fick ordning på bänkarmaturen. Den är nu ett minne blott och jag har tejpat trådändarna med eltejp ordentligt var för sig, så att de är isolerade.
Annars kan det ju bli kortslutning och det vill vi inte ha =)
Och så har jag flyttat på vägguttagen. Det blev så bra.

Tänk, vad mycket man kan göra själv! Jag blir litet stolt och nöjd med mig själv. Det är otroligt vad mycket som jag kan, men som jag inte visste att jag kan göra! Men - man får inte vara rädd att prova.

Jag tänker igenom flera gånger hur det borde göras, så när det blir dags, så vet jag. Jag har alltså redan gjort en inre bild av hur det borde gå till. Och hittils har det fungerat bra. Jag har lagt klickgolv, målat tak och väggar, spacklat , slipat och tapetserat. Jag har valt ut och köpt diskmaskin, spis, fläkt och frys, på egen hand och sett till att få hem det och in i lägenheten.
Jag har hyvat in det i bilen eller lagt det på taket. Allt med min lilla Golf.

Därför anser jag mig ha rätt att skryta lite. Jag kan! Jag är duktig! Och fyyy så osvensk jag är, som säger så om mig själv ;-)

Jag har endast haft hjälp med spisen och diskmaskinen, men jag tog själv bort skåpet som var där diskmaskinen nu står och jag stoppade själv dit maskinen. lars hjälpte mig med strömmen och hans svärson som är rörmokare kopplade in den, Ja han bytte även min diskbänksblandare, för han gillade inte att jag hade en från IKEA! Han gav mig en FM-kran istället.
Jo visst ja, Lars hjälpte mig ju att installera fläkten =)

Jag har byggt om ett köksskåp i köket för att få in frysen. Än behövs det finputsas lite, men jag vet inte riktigt än vad jag vill göra med hålet som uppstod. För närvarande står micron där.

Det blev även städat i förrådet, så nu har jag ett par säcker som skall iväg till sopstationen i Johannedal. Undrar vilka dagar de har öppet? Jag måste kolla på nätet sedan.

Jag har drällt färg lite här och där i köket i helgen. Måste komma ihåg att skaffa lacknafta, så att jag får bort allt.

Snart ska jag göra om mammas kök igen. Nu färg och ev ny tapet. Så ska jag nog kunna övertala henne att lämna in köksluckorna på lackering och (!) byta handtagen.
Men först måste jag bli någorlunda klar själv. Jag har dock lovat henne att göra fint. Jag har gjort om köket där tidigare, men det är minst 10-11 är sedan, så nu är det dags igen. Jag har lagt in klickgolv, målat taket och tapetserat sovrummet åt henne tidigare också. Det gjorde jag för ett par år sedan.

Idag hystade jag in en Stinas Kyckling i ugnen, Klyftpotatis som jag kryddade med Persillade och olivolja. Till detta bearnaisesås gjord på pulver och mjölk, inget matfett alls. Sallad och tomat til, samt ett glas mjölk.

NU börjar hockeyn, så Sov gott gott folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snälla du ta det lilla lugna,du vill väl inte "gå in i väggen" heller?? Nu är Rogers dotter ute på bloggen igen kallar sig nu för ljuva a ,A står för Anna hon är sjukare än vanligt huga så hemsk hon är..usch! ha det gott vi hörs...Kram

Anonym sa...

Ingen fara på taket. Nu har jag grejat klart i lägenheten på ett tag. Till helgen skall jag ta med Lars till för honom okänt ort. Jag har hurt en stuga genom SCA. Där ska vi bara mysa, ta långa promenader och vila. Katten följer också med.