torsdag 13 mars 2008

Heja heja heja Timrå!

Måste få säga att Timrå IK äger!!
---
Det är kul att shoppa. Idag var Milla o jag till Birsta. Jag har köpt en svart urna till vardagsrummet. 2 små konformade tuppar i trä, 1 svart och 1 vit. Oasis till urnan. Just det blommorna; jag har köpt en bukett med 10 vita tulpaner och totalt 20 st påskliljor. Jag älskar påskliljor. 10 små torra pinnar för 14 kr, som när de får vatten, slår ut och blir så där intensivt gula! Härligt!
Jag har också köpt 25 gula värmeljus på Ö&B för 10 kr. De doftar citron. Fräscht.
Mmmm var det något mer tro? Nej det var nog allt. Och jag behövde verkligen de där grejorna. Det är alldeles säkert det!

Nu har vi börjat ställa i ordning allt mer i vardagsrummet. Jag blir gladare och gladare för varje dag som det försvinner verktyg, tidningar (för färgstänk) skruvar, ja saker som ligger och dräller överallt. Precis som det alltid blir, när man renoverar. Och vad skräpigt det blir!

Lars hade en idé om speciallösning i fönstret, jag funderade lite och kom med kompletterande förslag. Sedan enades vi om att göra så. Det blev så jättekanontoppenbrafint! Ovanligt, men bra. Ja den som hälsar på oss, får väl se ;)

Idag blev det ärtsoppa med knäckemacka och ost.
Köp en "korv" färdig ärtsoppa på affären. Häll det i en kastrull och värm. Soppa skall vara riktigt het. Servera med senap, en ostmacka och ett glas mjölk.

Godnatt alla mina ungar (åsså Lillebror)

å stooorasyster

Inga kommentarer: