fredag 14 mars 2008

Fredag - jävla dag

Idag har jag haft en jäkla dag på jobbet. Hur mycket som helst att göra. Från klockan 08.00 på morgonen till kl . 19,00 på kvällen. I högt tempo hela dagen.

Jag tror att man måste ha provat speditörsjobbet för att ens ha en aning om, vad det innebär.

Vi har varit 1 man "kort" i 3 veckor. jsg är den som kan detta bäst. Första veckan hade jag hjälp av de övriga två. Andra veckan sa jag att jag hade ganska lite, på mitt eget område, så jag kunde greja F:s jobb själv. Tredje veckan (denna vecka) så har jag gjort likaså. men - jag sa inget. Vad händer? Ingen har ens brytt sig om att fråga om jag ev. behövde hjälp. Inga strörre problem, för jag klarade det.
men idag.
En kille blev sjuk igår. Hans jobb måste också göras. Eftersom jag redan skötte två tjänster, så...
Vad hände? B kom och frågade om jag kunde hjälpa till med M:s jobb!
??
Jag sa att jag har ju redan både mitt eget och F:s...
Jamen han har ju så lite, fick jag till svar.
!
Vad fan säger man?
jag gjorde mitt,för jag hade grymt mycket idag. jag gjorde F:s, för det har jag ju gjort hela tiden. Sen kom B och dumpade ca 60 % av M:s jobb på mitt bord.
Jag har alltså gjort 2,5 tjänster idag.

Men vad jag vill komma till är att när klockan var 17, så gick B hem. Själv fick jag jobba över i 2 timmar för att göra klart mitt, pga att jag inte hann det, för jag gjorde ju båce F:s och M:s.

Det här tänker jag mninsann ta upp! Varför sa han inte att han kunde ta hälften av vad jag hade kvar, så att vi båda fick komma hem?


Till middag idag:
---med 3 glas vin till

gonatt


Men alltsp

Inga kommentarer: