lördag 15 mars 2008

VINST - IGEN!!! Vilken match. Nu gäller det att hålla i!

Det är ju inte klokt! Å vad kul det är, att kunna se det på TV.
Jag menar förstås hockeyn Timrå - Modo 6-3! Jippiiiii.

Vi har idag satt upp en Timrå-vimpel i hallen. Det blev så snyggt. En viktig inredningsdetalj...

Jag vill även berätta att min storasyrra har blivit Mormor idag, igen. GRATTIS! En liten tjej på 3,5 kg som ska heta Nike.
Kul. Syrran har två döttrar och de har givit henne 7 barnbarn! Starkt jobbat tjejer!

Jag själv har tre barn och om de skaffar barn i den takten bör jag kunna se fram emot MINST 9 barnbarn! Eller vänta nu, det borde bli, typ 10,5 barnbarn typ, liksom typ.

Charlotte Perelli vann. Tja, inget att säga om det, låten är bra. Precis samma sak skulle jag ha sagt om Linda Bengtzing vunnit.

Idag gjorde jag kyckling i lergryta, för första gången.

Resultatet blev - sådär. Därför ska jag inte besvära med att tala om hur man gör. Jag tänker nämligen inte göra om denna maträtt någon mer gång. Citron och dragon och paprika och purjolök Näe, ingen hit.

Men jag får prova fler recept helt enkelt. Eller, rättare sagt prova mig fram, för jag använder mig av recept endast när jag bakar kakor. I övrigt går jag på känn. Både när jag lagar mat, bakar matbröd, sockerkaka eller kanelbullar.

Som snacks ikväll gjorde jag blomkålsbuketter och morotsstavar, med 3 olika sorters dip.
Man blir lite gasig i magen av sånt...

Nej klockan är 22.30 och jag är en trött människa, som behöver sova.

Godnatt världen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej syster..vill bara rätta ..mig själv NIKE väger 3.9 kg är 52 lång mörkhårig! Ha...det...Kram