onsdag 5 mars 2008

Frisk nu?

Vet inte. Men trött är jag. Vill bara sova. Ikväll ska jag lägga mig kl nio! Just det.

Jag ska jobba i morgon. Har ingen feber eller ont i halsen. Bara lite snuva. Vi var ju underbemannade redan innan jag blev sjuk. Och de ringer hem och ställer frågor, som bevisar att de inte riktigt har förstått vissa delar av mitt område. Därför är det bättre att jag går dit, än att jag får stora problem nästa vecka. Det kan bli besvärliga konsekvenser. Svårare att reda upp - för mig.
Men jag mår ju bra nu. Jag hade tur, som fick en lätt förkylning. Kanske bidrog det också att jag var lyhörd och gick hem på en gång. Annars kanske jag hade blivit riktigt däckad. Nu kanske jag "motade Olle i grind"

Idag gjorde jag någon slags variant på Nasi Goreng, tror jag =)
hacka och stek en gul lök. hacka och blanda i en grön paprika, 1 liten burk majs och en burk champinjoner. Stek detta på svag värme, tills paprikan är mjuk. Fräs med köttfärs, tills den är ordentligt smulad och genomstekt. Krydda med salt, svartpeppar, Piffi Allkrydda och en aning curry, (fast inte så mycket att det smakar curry) häll på lite soya.
Blanda i kokt varmt ris. När allt är väl blandat, så tillsätt 1-2 lättvispade ägg som man rör ner ordentligt.
Mums!

Godnatt ungdomar

1 kommentar:

Anonym sa...

Godnatt själv, Pompi. :)