torsdag 6 mars 2008

Gardiner

Vi har satt upp gardinerna i ett av fönstren i vardagsrummet. Fönstret ut mot vägen, för det kändes så himla öppet. Nu är det svarta panelisar. Snyggt. I stora fönstret blir de också svarta, fast även gröna som tittar fram. Det är snyggt till det beiga. Det måste vara lite färg också. Annars blir det för "blackt".
Tyvärr är det fel längd på dom, så i helgen ska jag lägga upp dom, så att de passa bättre.
jag måste naturligtvis poutsa fönstren också. men det är ju 3-glas, så det är bar in- och utsidan som behöver pustas. Tur det, jag gillar inte att putsa fönster. Inte heller dammsugning, eller tömma diskmaskinen är nåt skoj. Däremot gillar jag att fylla diskmaskinen, alt. tvättmaskinen, dessutom gillar jag att hänga tvätt. Helst ute. Jag gillar också att skura golven. Det luktar så gott.

Lars har satt tillbaks alla golv- och taklister också. Så nu är det nästan, nästan, nästan klart. Lite småfix med en färgdutt här och där, så kan vi städa hela härligeheten och bara mysa.

Jag känner mig lite skavd i halsen på nåt vis. Ska dricka lita the med honung innan jag nattar.

Millan åker till Stockholm i morgon, så jag blir kattvakt i helgen igen. Hon kommer hem på måndag. Hoppas att hon inte kommer med 23.30 tåget. Jag blir så trött på tisdagen, efter att ha
hämtat henne vid tåget. (Bara gäääsp)

Idag blev det wokade grönsaker med fläskytterfilé (vad nu det är) Jo jag vet vad det är för del av grisen, men att kalla det "ytterfilé" är lite fånigt, bara för att det är en bit putsat fläsk.
Nåväl.
Jag strimlade köttet (kyckling eller lövbiff går lika bra), salt o peppar. Fuskade med en påse Chop Souy sås och hällde på en liten burk kokosmjölk, samt lite soya. Sist hällde jag i wokgrönsakerna. När allt hade puttrat ca 10 minuter, bröt jag ner att halvt paket äggnudlar, som fick koka med de sista 5 minuterna.

Nu är jag hungrig igen, men det gör inget, för jag ska ta mig en kopp thé och en macka innan jag kryper ner.

Sov gott, dröm sött

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena moss... Ja så har jag blivit med ny ny dator då...en tidig present av Roger .. får då bara blommor sedan när jag fyller år...kanon tycker jag! Oj så ni går an du och Lars! tänk på att ta en paus ibland....fast inte lika lång som den vi har tagit =tre år:) ha det gott ,vi hörs!" Kram "syss"

Anonym sa...

Vi går inte på alls! Det dsker bara en liten grej om dagen. Jag har ju bråttomt, alltid och tycker det är plågsamt, när det går sakta.Bara det, att lister måste målas och färgen måste TORKA!! hur onödigt är inte det??? ;)