lördag 8 mars 2008

Lördag igen, vad trevligt!

Jag glömde visst attskirva något i går. Så kan det gå!

Vi åt stekt potatis, stekt kyclingfilé och stekt majs. Gottigott.

Ifag har jag jobbat i kiosken, Men jag mår inte så bra i min förkylning, så istället för att
jobba hela dagen, så kom en räddande ängel och löste av mig redan vid halvfem- tiden.
Nu ska jag bara ta en skön dusch och lägga mig och läsa. Fast inte härhemma, utan jag ska frakta mig till lägenheten ("därhemma") och Millas katter först. Är här bara med "Grillkioskmiddag" åt Lars. Själv vill jag inget ha.

Lilla fröken är inte så pigg, så hon kommer hem redan i morgon. Feber igen. Jäklar, varför måste hon hela tiden bli dålig? Fast iof sig har hon väl inget immunförsvar att prata om, efter allt kortisonätande i två ård tid...Unga jäntan! Varför kunde inte jag ha fått den där sjukdomen istället, om det nu var så viktigt att någon i min familj skulle bli drabbad? Kag menar, jag har ju hunnit göra allt det där man vill, med olika jobb, resor, barn, hus osv. Hon har ju precis hela livet framför sig. Jag har resten av litvet framför mig. Hälften bakom...

Nåja. Man försöka att vara postitiva och se det från den bästa sidan. Hennes läkare pratade igår om 3 alternativ för henne.
1: äta kortson resten av livet
2: Stomioperation
3: behandling med Remicade

Inget av dom är någon direkt "hit" vad jag kan se, men nånting måste göras. Helst NU!

Gokväll

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh stackars lilla tjej..inge kul alls!Hon har det inte alltför roligt..!Jävla skit helt enkelt! Usch!..Vilket svårt beslut hon står inför....! Du kanske har fått min förkylning "via" datorn??*fniss* virus du vet...!!!*L* ha dt gott trots allt kram "syss"

Anonym sa...

Hej du. Nej din förkylning är det inte, för den verkar vara av den jättjobbiga typen. Min var lagom, och jag lyssnade på mig själv och kurerade mig i tid, tror jag. =)