söndag 9 mars 2008

Och inte har vi gjort det heller idag...

Visst är det kul att planera? Sen blir det liksom ingenting av det.

Idag skulle hela huset städas. Vi skulle handla och hålla på att greja hela dagen. Det är ju så stökigt efter allt målande och tapetsering. Nu skulle det bli fint minsann.

Ha!

Vi åkte och handlade först av allt. Willys i Birsta. det är en bra affär, tycker vi. men först skulle jag in på IKEA och Lars skulle på Kjell & Co.

Men när vi väl kom dit, så hängde Lars med mig in på IKEA. Vi skulle köpa tavelramar, för vi ska sätta upp skolfoton av våra barn, så att alla 5 är med. Vi skulle också köpa tavellister till vardagsrummet. De som jag hade tänkt måla i svart.
men när vi går in på IKEA, så styr vi alltid kosan till FYNDavdelningen först.
Vi kom inte längre. För där fanns den. Sängen som Milla ville ha. Dvs en resårbotten, bredd 160 cm. En demosäng, som bara kostade 750:-, samt en bäddmadrass till för 450:-. Dessutom hade jag snygga sängben i ek hemma, som var inhandlade på MIO för drygt 600:-. de låg ju bara och skräpade.Hastigt och lustigt inhandlade vi detta och lämnade in sängen på lagret, medan vi var på Willys. Vi åkte hem med varorna, samtidigt som vi hämtade spännremmar, så att vi kunde ta hem sängen på lastbågarna på biltaket.
Tänk vad folk kan glo, när de ser en säng på ett biltak!!? En karl, tyckte nog att det var otroligt märkvärdigt, för han till o med vände sig om och gick baklänges, medan han glodde. Hela hans familj vände sig också om och gick baklänges!

Sen åkte vi direkt hem till lägenheten och mpónterade sängben. Lars passade på att laga hennes dator, medan jag monterade sängen och bäddae i lakan och så där.
Sen åkte vi hem, lite fnissande glada, när vi undarade hur hon skulle reagera!
Jag gillar att överraska.
Nu har jag ökat på hennes lilla avbetalningsskuld, son hon har för sin kamera.
Men va 17. Hon behövde den där sängen. Nu ser det ju ut som ett sovrum. Inte "hennes rum" utan ett sovrum i lägenheten, liksom.

Hon ringde nyss. Hon hade kommit hem precis. Ledbruten lade hon sig på sängen och konstaterade att här var det renbäddat...men vad stor sängen känns...
Glad flicka. Känns kul.

Nu ska vi äta.
jag har gjort någon slags Moussaka, fast med potatis.
Hackad lök, 1 hackad röd paprika, zuccini, vitlök, krosstomater, köttfärs, allts steks och röres ihop. Tillsätt, tomatpure, salt, peppar och massor, säger massor av oregano.
Varva med skalad skivad potatis, färsblanding i översta lagret. Täck med ost.
I ugnen ca 40 minuter, eller så.

Gott.

Bye bye

2 kommentarer:

Jag, en Farmor och Mormor sa...

Det gick fort, när jag skrev det inlägget. Det kanske syns...?

Anonym sa...

Tänk, att det där med att planera vad man ska göra av dagen och sedan blir det inget av ...känner jag igen*skratt* Skulle skura hela köket idag,.när jag nu var ledig,jo "pyttsan" icke det inte! Hmmjag bara måste ha sol för att kunna städa bra! ha det ...kram