tisdag 18 mars 2008

Förlovningar hit och förlovningar dit

Folk förlovar sig. Och folk berättar inget för folk. Jag läste i tidningen i morse att min son har förlovat sig. Det gjorde dom för 9 dagar sedan. Men det var väl inget viktigt för mammor att få veta det. Nähärå. Inte alls.

Jag är ju bara Mamman. inte ens ett MMS med ringar påfingrar. Närå. Ingenting.
Å Milla är bara syrran. Hon får inte heller veta nåt. Närå.

Peter-mupp och Marta-mupp. Nyförlovade. Jag tror att jag ska muttra lite till på dom. En annan dag

-------------------------

Vilken lyx! jag jobbar bara i morgon, sedan är jag ledig på torsdag med full betalning , sen är det ju påskhelg.

jag ska ha stor påskmiddag. Vi får se, hur många som kommer. Jag vet i nuläget bara att vi blir 6 st, men vi kan bli 10-12, beroende på vilka av barnen som kommer hem..Nu är det ju så att vi hade privilegiet att ha alla barnen med respektie hemma på julafton. Därmed är det väl deras svärföräldrars tur att ha sina barn med respektive nästa storhelg, som ju infaller nu i påsk.

Därför tror jag inte att de kommer hem till mig. Men Millan kommer och Lars dotter med kille. Samt även ev. hans son med tjej. Och så hans pappa.
Mamma skulle komma, men har blivit bortbjuden till en väninna, så hon "föll ifrån".

I övrigt en lugn dag. Jag gjorde våfflor med vaniljvisp och jordgubbssylt till middag idag.

Godnatt människor

5 kommentarer:

Anonym sa...

men lilla svärMamman, inte vara grinig nu. :) vi tyckte bara att det var roligt med tidningsannonsen som enda kommunikation. lite morgonkaffe över köksbordet har väl ingen dött av? :D

Anonym sa...

Jo det är väl inget fel i det. Men nio dagar efter???

Anonym sa...

Hallo ..så kul... Kanske snart Farmor*fniss* jadu Lia..sådanna är de de "rara" barnen! Lite kul att du skrav "mupp" Jag kallar ju Marlene för "malle mupp" ibland Hihihi Ha det gott...kram

HTA sa...

Tänk att mammor är så noga.
Du har förresten tur du, själv måste jag jobba HELA helgen för att få betalt! :(

Anonym sa...

Det gör inget att du måste jobba, för Timrå är i semifinal!