måndag 17 mars 2008

Måndagen avklarad

Timrå förlorade, men vad gör det. De har 3 chanser kvar. Så det löser sig förhoppningsvis ändå.

I morse tappade jag ut en glasburk ur skåpet och den höll. men direkt efter den föll en jättestor burk och landade ovanpå, så att den mindre burken krasade. Jag sopade upp allt innan jag åkte till jobbet, för jag har ju kissen, som kunde ha skadat sig.
Den enda som skadade sig var jag. Det sitter en ytterst liten glasflisa i min stortå. Den sticker ut precis så, att den har gjort hål i strumpan, men är så pass liten att den är svår att få tag i. irriterande. Jag ska sätta mig i lugn och ro med en pincett.

Idag var det lite hektiskt på jobbet igen, Men bara så där lagom att man småjoggar lite. Inte så att man rusar, utan så att man håller tempot uppe. F kommer tillbaks från sin Thailandsresa. Skönt. Han har varit bort i 3 veckor.

Vi var och hälsade på hos ett par kompisar efter maten och kom inte hem förrän vid 22 tiden. Ujuj. Jag brukar ju vilja gå och lägga mig tidigt. Men det är ju så kul att göra nåt och träffa folk, inte bara gå här hemma och skrota.
Lars har redan lagt sig. Men jag måste operera stortån först.

Idag gjorde jag wienerschnitzel med kokt potatis och brunsås.

De hade jättebilliga schnitzlar på ICA Maxi, när jag var där med mamma igår. 10 kr för 2 st! De var panerade på ICA, så det är nära hemgjort. =)
Jag passade på att köpa några till frysen också.
Så det är endast såsen jag gjort själv idag.
jag gjorde det enkelt för mig. Creme fraiche med kantarell och konjaks-smak.
Koka upp 3 dl vatten med en kycklingbuljongtärning. Vispa ner innehållet i creme fraisheburken.
Tillsätt maizenaredning tills såsen är lagom tjock.
en dutt svartpeppar, en nypa socker, en tsk tomatpuré och en fjärdedels tsk Dijonsenap. Så lite syrlig, men god. Om såsen är för ljus, så färga den med lite soya (sockerkulör)

Nu ska jag ta fram pincetten.

Sov gott folk's

2 kommentarer:

Anonym sa...

undras om det är nåt de haft på golvet som dom panerat....nä, nu ska vi inte vara såna

Laila E

Anonym sa...

Tja, men de har väl inte haft alla skivorna liggandes platt på golvet. Lite skit på kanterna får man stå ut med ;)

Nejdå, det var kort datum, så de var väl gamla...Och våra ungar har förlovat sig. Vilka enar va? I tidningen idag, fast de gjorde det den 9/3. Jag har grumsat på dom för det =)