måndag 24 mars 2008

I morgon är det arbetsdag igen

Tänk, att 5 dagar kan gå så fort? Det känns som om jasg bara varit ledig i 3 dagar. Men det är 5 dagar. Konstigt.

Idag har vi varit på Bauhaus och tittat. det är så stor där, så jag fick ont i nacken av att gå och titta uppåt hela tiden =)
Vi hittade ett klickgolv, till bra pris. Så ja, allesamman, just det, alldeles riktigt. Det är vårt nya projekt. Det ska bli nya golv i hallen, matrummet, vardagsrummet och ev. i köket också. Men vi kanske väntar ilite med köksgolvet.

Dessutom har jag köpt (på Silvan) MDF board som de kapade till enligt mina mått, som jag hade sparat för länge sen i mobilen. Mycket bra idé att skriva in dom. Nu när jag frågade vad det skulle kosta, dels med skivan och dels med tillkapningen, så fick jag veta att kapningen ingår i priset, skivan kostar 89 kr / kvm. Så min 0,88 kvm kostade 79,16 kr. lagomt tyckte jag.

Nu ska jag grundmåla och måla dom, innan jag tar dom till lägenheten. Sedan skall de äntligen upp i köket i lögenheten ovanför kaklet.

Jag ska riva upp mitt klickgolv där i hallen och lägga in nytt. Det är näm,igen inte bra gjort. Jag har gjort alldeles för många misstag och är inte nöjd. Inte alls nöjd. Därför vill jag göra om det. Jag tror att jag lägger samma sort som vi ska ha här.
Sedan är det bara golvlisterna kvar och sen kan jag slå mig till ro med att lägenheten är färdigrenoverad. Mycket skönt.

Till middag idag gjorde jag en favorit: Fiskgratin med kokt potatis och gröna ärtor.
Det ska vara gröna ärtor till fisk, tycker jag.
Man smälter 3 msk smör i en kastrull och häller i 1 tsk curry. 3 msk mjöl blandas i, som man rör ihop till en smet,( som egentligen bara fastnar på vispen ;-)Tillsätt 1 dl vispgrädde, samt 3-4 dl mjölk. Allt vispades till en slät smet, som fick koka ihop till en stuvning. Krydda med lite salt och sv.peppar.
Skiva ett eller två paket "tillåten" torsk eller sej i cm- tjocka skivor. Lite halvtinad, är lagom.
Häll stuvningen över detta och kör gratinen i ugnen i ca 50-60 minuter i ca 200 grader. Känn efter att fisken är genomkokt.
Jag brukar tycka om att krydda efter lite curry, när maten ligger på tallriken.

Och nu är det dagsför sängen.
Gonatt

Inga kommentarer: