tisdag 25 mars 2008

I morgon är det onsdag

Sen är det bara torsdag innan det blir fredag och helg igen! Kul va?

Har jobbat riktigt hårt idag. Två personer har semester på vår avdelningen, så det blir ju lite extra för oss som är kvar. Folk har varit lediga, så det har varit minst en person borta i 6 veckor nu. Det är bara jag som inte varit ledig, vilket betyder att jag har jobbat bra mycket mer än heltid under hela denna period.
Nästa vecka är vi fulltaliga, som väl är. Det är kvartalsbokslut, så då vill jag gärna hinna göra det ordentligt och utan slarv.

Vi planerar renovering. Kökert kan göras si, tvättstugan kan göras så...Vi planerar att fixa till här och sälja, både min lägenhet och detta hus för att köpa ett nytt hus tillsammans.

Eller renovera och stanna kvar...

Eller köpa nytt. Eller - ja, det är inte lätt!

Vi har båda våra drömmar om hur vi vill bo. Jag vill gärna ha ett lite större hus, med ett rum till, ett riktigt badrum och gärna en bit från vägarna så att det blir lite lugnare. Jag skulle lätt kunna bo mitt i skogen. Helt utan problem. Inte skulle jag sakna stan eller närheten till affärer. Nej jag tror att jag är en liten torparjänta, egentligen.

Lars vill gärna ha en källare och hemskt gärna ett större garage!

Båda vill vi ha ett hus där det mesta redan är gjort, med fräscht kök och badrum. Ett hus där allt väsentligt är gjort och man kanske bara behöver byta färg i ett rum eller så.

Samtidigt bor vi väldigt bra i förhållande till våra arbetsplatser och nära till affären.

Tänk vad trevligt att få inreda ett rum, kanske i en gillestuga, i 50-talsstil! Med en jukebox och ett flipperspel!
Och dessutom ett gästrum. Där man kan ha en dubbelsäng färdigbäddad för ev. gäster.

Till detta behövs ett hus med 4 rok, samt källare med gillestuga. Samt gärna en stor möblerbal hall eller nåt sånt för datorer och såna prylar.

Allt detta till ett billigt pris, förstås =)

Idag knaprade vi på resterna från påskens middagar.

Nu ska jag borsta tanden och natta.

Gonatt å hej!

Inga kommentarer: