onsdag 26 mars 2008

Oo aaj oojjoj

Jag har träningsvärk. Jag promenerade till jobbet i morse, det tog 40 minuter. Sedan hem på kvällen, 40 minuter till, I motvind.
Nu gör det ont från fotsulorna till ljumskarna och i vekryggen. Det känns i armarna också.
Det kör "skönt" ont. ja alltså jag har ont för att jag gjort något nyttigt. Det gör inte så mycket att det gör ont, det känns bara bra, att jag varit duktig.

Men jag ska nog inte gå till jobbet i morgon också. Jag tar bilen. Däremot kan jag ta en kort promenad på fredagkväll. Samt en långpromenad på en timme på lördag. Det känns verkligen skönt att var igång igen.

För några år sedan, kanske 7-8 år, så promenerade jag ju 7-8 mil i veckan! Det vore väl skräp, om jag inte skulle kunna promenera 2-3 timmar i veckan nu. Det är väl 1,5-2 mil det.

Jag måste. För min egen skull.

Idag gjorde jag fullkornspasta med köttfärssås. I såsen rev jag ner två morötter. Nyttigt och gott.

Milla åt med oss, men hon hade med sig egen pasta. Hennes mage pallar inte med fullkorn. Sedan åkte vi till IKEA. Där har de fina kök. Till bra pris. Vi tog med en katalog hem. man kan ju kika lite?

lars håller på att laga min matberredare. Den brändes när jag rev min vitkål till veckosalladen. Något kol som har bränts. Men sånt är lätt som en plätt för Lasse. Han kan fixa det mesta.

Nu börjar strax andra perioden i hockeyn. HV71 leder med 2-0. Vi måste heja allt vad vi kan för våra gubbar.
Heja heja heja Timrå!

Godnatt så länge, vi hörs i morgon

Inga kommentarer: