tisdag 11 mars 2008

Tisdag

Inget särskilt har hänt. Det är dimmigt här.

Jag har jätteskoj, när jag läser Camillas blogg. Det är någon anonym människa som har åsikter om att hon har fått sina foton publicerade. MED copyright! Usch då.

Det verkar lite jantelag över det hela. "Du ska inte tro att du är nåt"
Rätteligen tycker Camilla själv, att de foton hon har lagt ut är bra. Hon är stolt över det hon har åstadkommit. Hon är stolt över att ha blivit tillfrågad av två olika organisationer, om de får publicera hennes bilder.
Det skulle jag också vara, om jag vore hon.
Dessutom är det bra bldler. Hon är dock utbildad i att fotografera, då blir hon ju naturligtvis glad över att bilderna kan ses av många andra människor.

Bra jobbat Milla!

Idag ska jag stryka lite till. OCH städa lite i matrummet. Ett litet steg i taget, så blir det inte så jobbigt. Oj vilket bra tänkande =)

Jag gjorde pasta med köttfärssås till middag.
Fullkornspasta. Köttfärssåsen bestod av köttfärs, rivna morötter, lök, vitlök, 1 burk tomater, ½ buljongtärning (kycklingbuljong), kryddor.
Ingen grädde eller nåt. Bara nyttigheter.
Jag bantar. Nej det var fel, inte bantar. Jag försöker ändra på mit ätbeteende. Jag vill gå ner i vikt.
Jag ska inte följa några dieter, utan jag försöker med tallriksmodellen, samt mindre fett, mer fibrer. Vi får hoppas att det fungerar.

Var annan vecka ska jag väga mig och jag kommer att publicera hur det går, här i bloggen.
Första vändan, så gick jag ner 1,3 kg, på två veckor.

Mot strykbrädan!

Ciao

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det där med vikten är ingen lätt match. Rekommenderar matvete som är långsamma o bra kolhydrater. Sönderkokt ärtsoppa från affären tror jag inte på. De har säkert sockrat den också

Laila E