torsdag 10 april 2008

Städa i kylen

Uff - vad det är tråkigt, men det måste ju göras!
Häromdagen gjorde jag rent under diskbänken. Det blir ju så lätt kladdigt och skräpigt där.
Idag är det kylens tur.
I morgon vilar jag
På lördag - skafferiet.
På söndag, eller under nästa vecka, skall tvättstugan städas och skuras. Sedan är det ett och annat fönster som behöver tvättas. Det gillar jag inte. Jag brukar leja för det. 300 kr för att tvätta fönstren i hela huset. Det är ju ingenting!
Jag brukar inte springa ute på krogen, eller köpa märkeskläder. Då kan jag unna mig att någon kommer hem hit och putsar fönster. Jomen. Det ska jag göra! Ha ha, vad skönt det kändes, att ta det berslutet!

Nu ska jag alltså fortsätta med kylen.

Dagens middag blev kokt torsk med äggsås och mina älskade gröna ärtor till!

Suss gott!

2 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Jag vill också leja. Mina fönster ser inte kloka ut. Vilket du nog redan uppmärksammat. Men de skulle inte se kloka ut om jag gjorde det själv heller.

Anonym sa...

Vi ska nog leja där också, tror jag. det sitter ju lapp på anslagstavlan nere.