onsdag 9 april 2008

Vad gott det är med våfflor!

Mums. Jag hade vaniljglass med bara 5% fett, istället för grädde. Det var så gott så.

Denna månad är det mycket på gång. Jag hinner knappt vara hemma ju!

På fredag 11/4 ska jag till Husum på kundbesök

Den 16/4 ska jag iväg på evenemang med jobbet. Gocart först i Nacksta, sedan middag på Stadshusverandan.

Den 22/4 åker jag till Hallsberg för ett studiebesök hos Green Cargo. Tåget går 06.13 på morgonen och vi kommer hem kl 23.30. Hugaligen, 12 timmar sittandes på ett tåg den dagen.

Den 24/4 har vi avtackning av tre pensionärer och då ska vi äta middag på Villa Marieberg. Jag har skrivit en sång som vi skall sjunga för dem. Det gör jag varje gång någon fyller jämnt, eller går i pension.
Melodin den här gången, blev Peps Perssons "Oboj"
Här är ett litet smakprov, först refrängen, sedan en vers. Sjunga får ni göra själva!

Oboy! Vi får klara oss utan
Er - för ni har pension
Oboy!
Ni har lämnat skutan
nån annan har nu er "tron"

Gertrud vet om lunchen är avdrags-gill
Om någon slarvat, ja då säger hon till
När skattmasen inte längre är något hot
Så går hon gärna hem och läser en bok!

Och så vidare. Jag har samlat in stolpar från alla arbetskamrater, som berättar om dem och lite om deras personligheter osv. Ssedan har jag satt ihop det till en sång. Det blev tre verser på dem vardera.
Det skall bli kul.

Jaha, sedan den 8/5 ska jag åka till Malmö i två dagar, för att göra studiebesök hos två leverantörer. En av dem har jag jobbat med i 16 år, men aldrig träffat, den andra har jag väl jobbat med i 5-6 år och endast träffat någon enstaka av dem där, på kontoret. Jag har heller aldrig varit i Malmö, så det ska också bli skoj. Middag blir det även där, på kvällen, så jag lär vara ganska trött, när jag kommer hem. Jag har ju varit ute och ätit middag med vissa av dem tidigare ;-)

Det ska fa'n banta med så mycket uteätande! =)

Nu ska vi till Lars dotter och titta hur fint det blev, när det gjorde om i hallen.

Tjingeling!

Inga kommentarer: