lördag 21 juni 2008

100 jubileum

Detta är mitt 100:ade inlägg!

Det skall jag fira med en liten god drink =)

Vad jag också ska fira, är att jag nu har sålt lägenheten!!! Ja, inget är skrivet ännu, jag ska ringa HSB på måndag, men köparen vill flytta in redan 1/7, så nu blir det bråttom!

Millan måste flytta liiite tidigare än tänkt och jag ska fixa lite smågrejor i lägenheten innan jag städar ur den.

Han prutade och då sa jag att jag inte hade lust att slutföra renoveringen, med att sätta upp golvlisterna eller göra om hallgolvet. Så det gick han med på.

Jag köpte den för 2 år sedan för 90.000 kr. Har kostat på ca 30.000 och nu sålde jag den för 160.000 kr. Så jag är faktiskt nöjd.
Visserligen hade jag annonserat den för 175.000 och tänkt mig max vilja pruta 10.000 kr.
Men om jag inte fått den såld, så kostar det ju mig ca 4600 kr/månad. Jag slipper utgifterna och slipper jaga köpare något mer!
Mycket trevligt måste jag säga! :D

Fan vad nöjd jag känner mig!

Vi har just kommit hem från Stockholm och skärgården. Där har vi - Lars, Milla och jag - firat midsommar med Johnny och Linnea samt Peter och Marta, hemma hos Linneas pappa i hans hus med en vidunderlig utsikt över fjärden. Det var mycket folk och många barn. Stimmigt grillosigt, surrigt, rödvin, öl, läsk och bara sååå trevligt. Vädret var toppen. Det regnade lite just som vi kom dit, men när grillarna började glöda och långbordet blev dukat, så slutade regnet och solen kom fram.
Vi sov i Johnny och Linneas otroligt fina (nyproducerade) lägenhet. Men vi åkte hem redan idag, eftersom vi ville vara lediga hemma en dag ockspå innan vi börjar jobba igen.

Resan blev lite extra lång, eftersom vi körde via Norrtälje - Östhammar och Forsmark. Vi åt vid en liten restaurang i Forsmarks bruk. Billigt, bara 59;-/portion. Schnitzel och potatisgratin.

Milla var inte alltför nöjd. Hon somnade i bilen och vaknade -var då?? Jo, i Rimbo. Själv hade hon kanske trott Uppsala eller Tierp, stackaren. Men hon hann i alla fall hem till fotbollen började, så det gick väl bra ändå, hoppas jag =)

Jag blir alltid lite ledsen när jag träffat pojkarna, för det är så långt mellan gångerna. Johnny såg jag senast för ett halvår sedan... Därför har jag bestämt mig för att åka ner några dagar på min semester.
Då ska de få rå om mamsen ordentligt!! ;) Och vice versa.

Nu ska jag packa upp den lilla resväskan, innan jag startar TV:n och kryper upp i soffan.

Ha det gott, folket!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig!Vad bra att du fått lägenheten såld!grattis! Ja visst ät det tråkigt att Barnen bor så långt ifrån!!Det gjorde ju Nettan Också i många år Jag var då ner minst en gång varannan månad till henne! JAPP det var denna Midsommar det..Ha det Gott kram Hälsa

Anonym sa...

Hej Lia!
Tack för ditt besök,alltid roligt med nya människor,inte sant?

Jisses vad det gick fort denna
midsommar,trots att vi satt själva
så nog gick den ändå.

Jag visste inte om jag skulle
kopiera min kommentar till dej
här eller du får gå över till mej,men det gör du som du vill?
Ha en bra fortsättning på söndagen.
Ha det bäst.

Anonym sa...

Tjena Lia, Anonym är Agath,hon glömmer ofta att tala om vem hon är *skratt* ha det gott du med ..titta gärna in någon dag ..

Anonym sa...

Hej lia!
Visst har din syster rätt*skratt*
Jag brukar glömma inte alltid men ofta*ler*
Men jag har en fråga får jag lägga till dej bland mina bokmärken?
Ha det bäst./agath

Anonym sa...

Hej på er! Jo jag förstod av innehållet i kommentaren, att det var agath.
Vsst får du lägga till mig. Om någon nu skulle vara road... Välkommen agath!

Anonym sa...

Lia:Tack för det.Då gör det.
Ha det bäst.