söndag 15 juni 2008

Katten också!

Vi måste göra oss av med lilla Samira. Hon är en utekatt. Det är bara att konstatera. Egentligen är väl alla katter utekatter, men om man har dem inne från början, brukar det gå bra. Problemet med Samira är, att vi inte vet hennes bakgrund. Hon kanske varit ute tidigare? Innan hon kom till Härnösands Djurhem.

Vi bor nära en väldigt trafikerad väg och har även nära till motorvägen, så vi törs inte släppa henne fritt här. Hon skulle nog bli överkörd ganska omgående. Vi vet ju inte om hon har någon vana vid bilar och trafik.

Men när hon inte får vara ute i den utsträckning hon vill, så kissar hon inne. Detta fast hon går på lådan också. Det är en ren protest alltså. Därför måste vi försöka hitta ett hem, där hon kan få vara ute obegränsat.
Det är så synd, för det är den absolut trevligaste, goaste, smartaste och vackraste katt jag någonsin har haft. Jag VILL INTE göra mig av med henne. Men hon trivs ju inte så här. Så för hennes skull måste vi.

Vi ska lägga ut en annons på blocket snart.

Men jag vill inte. I detta fallet måste jag tänka på katten och inte mig själv. Hon vill helt enkelt vara ute. Så är det.

Ledsen nu.

hejdå

6 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Åååh.Jag vill ha henne! Jag köper ett hus..

Anonym sa...

Kan du inte "hyra" in henne någonstans tills ni har fått ert hus på landet eller?????

Anonym sa...

Vi känner ingen som bor så och som vill ha katt. Vi ska förstås fråga runt. Men vi känner ingen så här på rak arm... =(

Anonym sa...

Inte visste jag att Tony har sålt "kiosken" ??? var där igår och åt...vi var ner till Silvan och köpte "klickgolv" till verandan! nu ska det äntligen bli fint ha det gott kram!

Anonym sa...

Hej Lia!
Trötta agath här som vill
önska dej en glad midsommar.
Ha det bäst./agath

Anonym sa...

Hej agath. Tack snälla du. Jag kom just hem från Stockholm, där vi firat Midsommar med mina söner och deras flickvänner, hos den ena tjejens pappa, i skärgården.
Sköt om dig.