lördag 14 juni 2008

Arbetsamt

Idag ska jag åka till lägenheten och styla den lite.

Folk gillar inte rött i sovrummet. Därför skall det nu för en total kostnad av 763:- bli nougatfärgade väggar med en brun fondvägg. Man måste försöka göra "folket" nöjd =)

Jag ska även fixa lite med finishen i hallen och köket. Jag ska måla skåpstommarna och ev. garderobsdörrarna i hallen. Sen ska jag även se över golven. Kanske jag kan riva bort klickgolvet i sovrummet. Jag tror mattan under kan vara tillräckligt tråkigt brun-beige, för att passa mot de brun- och nougatfärgade väggarna.
De skivorna från sovrummet kan användas för att åtgärda hallgolvet, som inte är bra lagt. Jag gjorde ett dåligt jobb, när jag lade in det golvet. Ja, sen är det alla golvlisterna.

Jag tror att tidigaste datum för försäljning kan bli den 1/8, så det är gott om tid. Jag vill dock försöka snygga till allt så snabbt jag orkar (vill inte ta ut mig)och lägga ut nya bilder på Blocket.

Nu är det dags att sticka iväg. Man måste ju göra grundjobbet först. Tömma sovrummet, täcka golvet, spackla och sparmåla.
Men först - mat i magen, så att jag orkar jobba.

Ha det så gott! På återseende..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det bra att fixa till...men man kan ju inte göra så alla blir nöjd eller hur? Är man intresserad av lägenheten så ska inte färgen ha någon betydelse...det är bara "gnäll" från e.v. köparen! Hur går det med huset då ..bra hoppas jag ha det gott kram...

Anonym sa...

Alla som tittat gnäller på sovrummet. Därför gör jag om det för en bilig slant,så kanske jag får ut betydligt mer vid en försäljning.

Anonym sa...

Eller så blir det lättare att sälja

Anonym sa...

Jaha ja och vem är du då? Du anonyme???