onsdag 20 augusti 2008

De e mycke nu

Oj vad vi grejar nu! Det rensas undan, packas, städas och fejas. Allt för att få undan lite i förråd och garderober. Vi måste ju snygga till och renovera klart inför visningar.
Ännu är ingen dag bestämd, men det kanske blir redan på fredag.

Nu har vi fyllt altanen med grejor. En del skall slängas och en del skall köras bort för förvaring.

Men fint blir det. Alla borde flyttstäda emellanåt. Tänk vilken ordning och reda det alltid skulle vara då. Eller?
Det är först när man flyttar, som man inser vad mycket man egentligen lägger på hög. Mycket på grund av att man ju har plats för det. Så får man rensa och mycket vill man ju behålla.

Detta är min 7:e flytt, sedan jag skilde mig för 6 år sedan. 7 flyttar!

Först köpte jag mig ett hus, dit jag och barnen flyttade (1). Där bodde vi i ett år. Sedan sålde jag huset och flyttade till Skönvik(2). Därifrån flyttade jag till Njurunda för att bli sambo (3). Det sprack, så efter ca 18 månader flyttade jag till Skönsmon(4). Där blev hyran alldeles för dyr, så jag köpte en lägenhet i Korsta.(5)
Så träffade jag Lars och flyttade hit (6)och nu har vi köpt hus och skall flytta dit(7)

Dessutom har jag hjälp Johnny till Stockholm (8) samt Peter till hans första lägenhet i stan (9). Sedan flyttade han också till Stockholm (10). Camilla flyttade till Härnösand (11) och det gjorde Johnny med, från Stockholm (12) Peter flyttade hem till Sundsvall (13) och det gjorde Camilla med (14). Både Johnny och Peter flyttade tillbaks till Stockholm (15 och 16) och till sist så har Camilla flyttat till stan (17)

Det blir alltså 17 gånger på 6 år!!!

Vem är flyttproffset? Jag bara frågar. Det är ju nästan horribelt!

Jag kan väl nämna att både Johnny och Peter har flyttat några gånger inom Stockholm också.

Vad är vi egentligen? Nomader?

Nu är jag trött och vill göra kväll. Nassi Nassi, som svärfar Yngve brukade säga

5 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Men jag ska inte flytta mer nu. På en stund.

Anonym sa...

int' ja häller. Int' äfte Indalsflytten i alla fall

Anonym sa...

Hej Lia!
Nu sitter jag här och slappa en stund.Jag önskar dej en fin Fredag.
Kram.

Anonym sa...

Hu "sicket" språk jänta..du sku fäll int säge na före,en vet ju int va sum köm å hänne..eller hur? Fast hä ä sm hä ä..mä dä hänne !!*skratt'

Anonym sa...

Jo, så ä dä