onsdag 6 augusti 2008

Det gick bra det där

Nu är vi verkligen med hus. Besiktningen var OK och på tisdag skall vi till banken och låna lite pengar, samt betala handpenningen. Det känns jättekul. Oj vad fint det är! Jag hade glömt bort, som jag skrev i morse. Men det blir jättefint för oss där. Lars får framsidan till "lekplats" där han kan ha rejält med utrymme för bilar, sin mack med pumparna och sånt där manligt.
Jag får baksidan, med blommor och trädgårdsland, bärbuskar och fruktträd. Det intresserar mig lite mer, än vad bilar gör.
Vad vi kompletterar varandra bra ;-)
Rummen i huset är lite mindre än jag mindes uppe och lite större än jag mindes nere. Vilket passar mig utmärkt. Det får inte vara så stort, att vi skramlar runt i ett för stort hus. Det skall vara mysfaktor också! Braskamin - mysigt!
Det är lite fix med målning och ta bort nån vägg, bygga köks-ö osv. Men så är det ju nästan oavsett vilket hus man köper.
Och garaget är 35 kvm stort. Plus att det går i vinkel, så det finns även ett stort "rum" på ytterligare16-17 kvm, där Lasse kan ha hyllor, bänkar, maskiner och verktyg. Helt enkelt perfekt!
Det betyder också att altanen ovanpå, är 35 kvm. Vi behöver inte trängas däruppe =)
Säljarna har redan hittat ett hus i Härnösand, så det skulle inte förvåna mig, om husaffären är klar redan 1 september. Vi hade ju skrivit senast 1 oktober i kontraktet.

Och på lördag kommer en familj hit och ska titta på Lasses hus. Det är en privat visning och vi hoppas förstås att de gillar huset och läget. Tänk om det skulle lösa sig så bra?
I så fall, måste jag säga att vi har saker och ting löser sig rent förunderligt enkelt för oss.

Men det är vi värda tycker jag. Vi kan behöva lite flyt!

Nu ska jag ut och plocka lite hallon. Det är en "tjuv"buske i häcken. Det räcker nog till en liten syltburk i alla fall. Eller lite hallonmarmelad, kanske?

Ciao

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Lia ..jag är så glad för din skull detta är du värld eller hur? du äter ni allt möjligt eller finns det allergi hos er oxå? Tala om för mig innan ni kommer så jag vet vad jag ska bjuda på *L* Helst dagen före kramar...

Anonym sa...

Jag äter GI. Lars äter allt, utom ärtor ;)
...Men -inte behöver du bjuda på mat? Vi blir så glada för lite kaffe =)

Anonym sa...

Hej Lia!
Vad roligt när ni får flytta in i huset,inte utan jag är lite avis.Skulle också gärna vilja flytta,minst 10 eller 20 mil hitom Stockholm,då hade jag haft lite närmare till mina barnbarn.
Jag önskar dej en fin Torsdag.
Kram.

Anonym sa...

agath: Det känns jättekul!

Anonym sa...

Oki Lia då vet jag det...Visst ska ni få mat jo...det blir ju mest GI (inga ärtor jag lovar ) Ni har ju visning på Lördag eller?? så kanske du kan säga närmare vilken tid ni ni kommer, c:a menar jag! Hmm,, så hade jag stavat fel igen ...det heter ju värd och inte värld (angående min första kommentar!) ha ...det...

Anonym sa...

Vi kommer vid 17 tiden. Blir det bra det?

Anonym sa...

oki...