söndag 17 augusti 2008

Pust å stånk

Vi håller på att tömma förrådet, för att köra det till en tillfällig förvaring hos lasses kusin. Det är så mycket att gå igenom, flytta på, packa, slänga.
jag fick damm i halsen, så jag tog en liten paus.

Jag hittade en jättfin svampkorg. Typiskt, jag som köpte en precis likadan på Selånger Marknad i går. Men jag sa till Lars att då har vi ju varsin. han såg inte så road ut, vid tanken på att plocka svamp ;-)

Vi hade främmande i går kväll. Det var "Någon form av kräftskiva"
Då ingen av oss är så tilltalade av att pilla med kräftor, så gjorde jag en kall kräft- och laxtårta, med sallad, samt en Västerbottensostpaj. Enkelt och gpott. Till detta drack vi vin och öl.

Idag har jag en laxsoppa puttrandes på spisen. Då kan vi gå och ta en matbit, när vi vill. Jag köpte också lite nybakat tunnbröd på markanden. De bakade medan man såg på. Något mer blev det inte inköpt. Jag blir liksom lite snål, när jag är på marknad. Det är som att det finns så mycket som man vill ha, men man kan ju inte köpa allt. Alltså går jag runt och tittar, för att välja ut vad jag vill köpa. Det slutar för det mesta med att jag nästan inte köper någonting alls =)

NU är det bara att ta nya tag. Det blir inte gjort "av sig självt", som vi brukar säga.

Höres

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på dig...Vill få receptet på din laxtårta och din Västerbotten paj..Tack

Anonym sa...

Hej Lia!
Hoppas det går bra med packningen.
Men du då måste du ju ha smak om du köpte en till*ler*
Hittar du massor av svamp kan det vara bra att ha.Många tar ju plastpåsar att plucka i det är inte
bra för svampen.
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kram.

Anonym sa...

Det lustiga är, att det är Lars som har den gamla korgen.. Jag visste inte om den. Lyckades köpa en precis likadan!