tisdag 30 september 2008

Aj aj aj, oj oj oj

Jag har ont!
Vi var så duktiga i Söndsgs, packade bilen och släpvagnen fulla och körde två vändor till nya huset.
På väg hem igen, så kände jag att min vänstra axel var öm. Det blev bara värre och värre. Nåväl. Jag ringde min privata lilla expert. (Vilken tur att sonen är Naprapat!)
Han sade att jag burit för mycket och ordinerade total vila för armen. Gärna mitella. Så nu har jag dels köpt Voltaren, både salva och tabletter mot inflammationen, dels burit mitella i två dagar.
Vilken värk jag hade på söndagsnatten! Det gjorde otroligt ont precis hela tiden. Jag kunde inte hålla armen på något vis som var bekvämt. Det gjorde jävligt ont, eller bara ont.
Jag sov nog ingetning. Vid 2 tiden gav jag upp och tog en Citodon. Den är stark, så jag ville inte ta den, men jag stod faktiskt inte ut. Jag föder hellre barn tre dagar i rad!

Tyvärr hjälpte tabletten inte alls! Ibland har man bara så ont, att faktiskt inget "tar", man får bara försöka stå ut.

Nu är det lugnare. Armen är mer rörlig och jag kan lyfta handen ända upp i midjehöjd. (Igår var det max 1 decimeter)

Det gör bara ont idag. Det är ingen vrål-super-hemsk-jätte-värk längre...

Det är ju så lägligt nu, med alla flyttbestyr. Om jag bara lyft konstigt, eller för tungt eller nåt. Men det gjorde jag inte. Lasse tog allt det tyngsta.

Middag håller jag på med, fast det är sent. Fläskkotletter och potatismos. Potatisen ska bara bli mjuk, så jag kan göra moset.

I morgon är det den 1:a oktober och vi får nyckeln till huset =)

Hejdå alla

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kan förstå att du har ont ...du anväder ju de muskler som är "vilande" alltså dem du inte använder i ditt jobb...såå det är bara att "häle" ut...om du nu inte har början till en ATROS axel som jag har och nu även Tony..man vet ju aldrig,eller hur? ta det lugnt ha det gott..kram!

Linnea S. sa...

Vilken jäkla otur med armen...
Men himla mysigt med nycklar till huset, ska bli så sjukt roligt att se hur det ser ut på riktigt!

Och ja, jag känner mig rätt glad nu faktiskt. Är alltid orolig att jag ska ha gått upp alla kilon igen varje gång jag väger mig så det är skönt att det gick bra den här veckan.

ta hand om
dig och armen! kram

Anonym sa...

Hmm satan använder ,ska det ju vara..*L*

Anonym sa...

Syrran: Det är en muskelfästes-inflammation. Det är dock bättre idag. Jag kan lyfta armen hela vägen upp. Ska ändå ta det försiktigt några dagar till
- å jag som hade längtat tills idag, för att få nyckel och kunna sätta igång och riva panelen =(

Anonym sa...

Linnea: det kommer att bli ännu bättre nästa vecka. Då har du gått ner ett helt kilo!

Anonym sa...

Hej Lia!
Hoppas det inte skrinlägger dina planer så du måste ha någon som hjälper dej,du sa att det var i dag du skulle hämta nyckeln.
Jag önskar dej all lycka till hur du än gör.
Jag önskar dej en så fin Torsdag du kan få.
Kram.

Anonym sa...

agath: Tack snälla du. axeln är MYCKET bättre, så jag kan jobba ikväll. NU är jag ledig från jobbet änta tills Onsdag, så vi kan greja lite.

Ha det så gott.

Linnea S. sa...

Hm, jag måste prova det där med pastan, det lät smart, det blir väldigt yttepyttiga portioner som det är nu ju.

Läste i en kokbok om att man kan göra zucchini-pasta med ett zetjärn (öh eller nått, det är väl en sån där köksgrej som gör strimlor då, du har ju koll på sånt!) Det kanske också kan funka...

Hur mår din amr? kram Linnea