söndag 7 december 2008

Samira på fri fot

Idag mår jag bättre, så jag skall börja julbaka lite.

Sitter och spanar på Samira, som är utsläppt på egen hand för första gången! Hon travar runt här bland husen och verkar trivas med tillvaron.

Jag har ropat på henne ett par gånger och hon har verkat vara på väg hem, men så tvärvänder hon. Jag vill bara att hon ska veta var hemma är. Listig som jag var, så fick hon ingen mat innan hon gick ut, så när hon är hungrig så kommer hon nog hemtraskandes.

Nu ska jag ta sparken ner till ICA och köpa mjöl och jäst, mm. Får inte glömma gelantinbladen till fönstren i pepparkakshuset.

Ha det så bra, alla.

3 kommentarer:

sarawn sa...

Skönt att du mår bättre! Jag kan inte komma på onsdag. Olle har gradering på Ju-Jutsun o Lars ska ev åka tillbaka till Nyköping på onsdag morgon. Ha det gott!
Kram!

Anonym sa...

Hej Lia!
Vad skönt att du mår bättre
idag.
Kram

Anonym sa...

Tack Lia!
Jag har inte bjudit någon och alla
bor så långt ifrån så jag förväntar
mej inget*ler*
Men det går bra ändå.
Tack för din hälsning.
Kramar.