lördag 7 februari 2009

Hon mår bra!

Dottern lät piggare redan imorse, när jag fick hennes första sms =)

Tarmvredet verkar ha vridit sig tillbaks i läge igen och maten passerar ut i stomipåsen som den skall.

Jag tjatade henne med mig på en promenad i korridorerna så vi gick inte bara en vända, utan två genom två hela avdelningar!

Sen somnade hon direkt =D

Så när hon vaknade, så jagade jag henne ur sängen en vända till, fast bara en vänfda denhär gången. Så om det är 200 meter att promenera, enkel väg, så har hon ju gått en hel kilometer idag!

Sen fick hon middag. Den åt hon sittandes vid bordet, inte i sängen.

Sen blev hon jättetrött och ville nog gärna att jag skulle gå. Tror jag det.

Jag kom tidigt till sjukhuset sjukhuset idag, eftersom stackars Linneá som är här på besök, var tvungen att åka till akuten. Hon hade halsfluss och fick penicillin.

Johnny och Linnéa fick ta bilen och jag var alltså på plats en hel timme innan besökstiden Jag chansade och gick upp för att kolla om hon fortfarande låg ensam på en 4-bäddssal. Väl uppe på avdelningen, träffade jag en bekant, som är avdelningssköterska där. Hon hade inget alls emot att jag kom för tidigt. Hon hade blivit mormor under natten, så hon var på ett strålande humör!



Sen "plågade jag Millan melan klockan 13 och 17.30. jag tror hon tyckte det var skönt att jag for hem igen


Nu håller jag på att göra middag.det blir ost-och skinkpaj med sallad

Trevlig Schlagerkväll, Pompisar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,du ser LIA att "Millan" har en skyddsängel ändå...hälsa henne så gott..huga så MYCKET snö vi har nu...Kramar!

Anonym sa...

Otroligt vad det snöar! Man sopar av bilen och när man gått runt den, så måste man börja om igen =) lasse håller på att skotta av altangolvet/garagetaket. Det är över 40 kvm, så det ju jättetungt med all denna snö! Det har nog kommit närmare en halvmeter, eller vad tror du?

Anonym sa...

Hej Lia!
Skönt att din dotter mår bra,och
hoppas att det ska fortsätta i friskhetens tecken.Så ni alla får
sdlappna av.

Jag bor fel ser jag*suck*Jag hade gett vad som helst för lite snö,har du tagit några bilder på det?Ja soppa en kall dag är gott med knäckebrödsmacka.Du har så rätt så*ler*
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kramar.

Anonym sa...

hej på er. Hon är tyvärr inte alls bra, för stomin jäklas. varje gång hon äter blir det stipp. Så ska det förstås inte vara. Det är vardag igen i mrogn, då kommer ordinarie läkare dit, så hon får ställa lite frågor. Även hennes stomiterapeut kommer i morgon. De har ju inte ens sjukskrivit henne i mer än en vecka! Hon som varit sjuksriven i 2 ½ år...
Jo agath, det går inte att ta något bra kort, för man ser inte detaljerna. Det är bara ett enda "stort vitt". När det slutat att snöa och solen kommer fram, så kanske jag kan lägga ut några snygga vinterbilder.

Anonym sa...

Lia!
Då missförstod jag om din dotter,
ja nu vill de ha igång en i jobb fort som attans.Inte bryr de sig om hur man känner sig.
Förresten fick jag också ett brev från försäkringskassan att om jag ville prova att arbeta så gick det bra,jag vet ju varför jag fick min pension,,,varför skickar de ut sådant brev då?
Eller är det ett massutskick?

Ja då får vi vänta tills snön lugnat ner sig*ler*
Kramar.