torsdag 12 februari 2009

Jag trodde att jag skulle jobba

i morgon. Det går inte. Förkylningen sitter i och det är nog smartast att ta det lugnt.

Problemet är bara att vi har kommit lite tokigt på jobbet i erfarenhet och kunskap. Vi haltar lite, kanske ett halvår till eller så. Det är 2 killar som är relativt nya och som fortfarande behöver hjälp ibland.
Min marknad är lite krånglig och det är nog bara jag som kan den till 100%. En kille som jag jobbar med, kan mitt hjälpligt, men inte helt och hållet. Han skall dessutom vara ledig efter lunch i morgon. Det är inbokat sedan lång tid tillbaks. Han skall till Stockhlm och det är nog något evenemang där. Biljetter är köpta osv.

Som det ser ut idag så är det endast jag som kan sköta allas jobb på avdelningen. En kan det skapligt och två som bara kan sitt och varandras skapligt. Dessutom en som bara kan sitt eget.

Inget som jag försöker skryta med. Nejdå. Det är bara så, att jag har varit där längst och själv jobbat med alla olika områden tidigare. Därför kan jag det också.

Vad gjorde chefen då? Jo han ringde en kille som blev pappa i lördags och som är hemma med pappaledighet, ni vet de där 10 dagarna, som alla pappor (bör) tar ut. Snälle nyblivna pappan kommer in i morgon em.

Skönt. Jag slappar därför med gott samvete här i min säng och läser Sagan om Isfolket. Igen =)

hej på en stund Pompisar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Lia ..du ska vara försiktig med din förkylning...INGEN är ju oumbärlig..(ska jag säga, fniss) men vi har bara en kropp,och den ska vi vara mycket rädda om...så det så...KRYA PÅ DIG .nu ,hälsa så gott till Lars och naturligtvis Camilla kram!

Anonym sa...

Hej Lia!
Skönt jag inte fick dej att hosta idag igen*ler*
Har du ingen medicin så du blir av med din hosta?
Ja just det Let´s Dance undrar hur det ska gå så
fel som jag hade förra veckan*ler*
Jag önskar dej en fin Fredag
Kramar.