onsdag 11 februari 2009

Man kan säga så här..

Jag är inte bara speditör, jag är även förkyld!

Jag menar F Ö R K Y L D.

Johnny ringde nyss och han skrattar åt mig! varför? Jo jag låter så roligt. Vilket jag måste erkänna är sant. Jag låter som en 75 årig tant som har rökt 40 cigarrer om dagen - med halsbloss.
Snor - varför uppfann naturen snor? Jag menar att visst finns det anledning till det, men varför i såna mängder, kan man undra?
Det sitter i bihålorna, segt och jävligt. Sen när man ligger ner, så rinner allt till ena halvan av huvudet, som blir helt igentäppt. Så är det bara att vända sig, sen känner man hur det segar sig övr till andra halvan. Det är ingen idé att försöka snyta ut det. Nä det går ju inte. Det skall skvalpa från sida till sida i all oändlighet, känns det som. Med tillhörande huvudvärk förstås.

BLÄ!

Millan har äntligen fått loss lite ur tarmen. Ja lite och lite. Hon fick väl tömma påsen en 3-4 gånger. Nu håller vi tummarna för att det är tillräcklig passage, så att det inte blir tvärstopp igen. Ryggmärgsbedövningen kopplas ur, men behålls, så att den kan sättas in igen om behov finns. Enligt vad Johnny informerade mig om, så kan hon få komma till vårdhotellet redan i morgon. Förhoppningsvis kommer hon hem i helgen.

Hallelulja!Nu ber jag att alla mina 13 trogna besökare håller tummarna, allt vad ni kan? Lova!

Jag som inte har såna stora problem som Millan har, känner mig så matt nu, så jag måste krypa till sängs igen.
Löjligt egentligen. Så knäckt av en förkylning? Fnys. Känns otrolig fjantigt, när min lilla stumpa har legat med ryggmärgsbedövning, som ändå inte riktigt räckt till, i 14 dagar...

Jag vet bara att jag inte orkade sitta kvar på jobbet i går, så jag gick hem redan klockan halv 3.
Lasse fick också sluta tidigare, eftersom vi samåker.

På återseende, Pompisar

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är naturen "konstig" hmm..men detta med "snor" har sin förklarning det med..det är kroppen som "Stoppar" bakterier där ,för att de inte ska gå vidare till vår hjärna..så det är bara till att >SNYTA UT *skratt'! bra att det går sakta framåt för "millan" det kommer nog att ta tid innan hon blir återställd.. ha det gott kramar

Anonym sa...

det är bara den där jäkla värken! Som kommer sig av att hon fortfarande har tarmvred. Alt. att det är för trång passage. ja vi får se hur det går. Fick sms nyss om att han har jävligt ont nu, när det strypt ryggbedövningen.

Anonym sa...

en tant på hennes sal, gjorde stomiop. i går. Hon har inte ont alls, bara i såret och hon klarar sig med bara alvedon...

Anonym sa...

Hej Lia!
Oj då du har blivit riktigt förkyld.
Men då kan det inte som jag skrev i
ett tidigare inlägg att hade vi haft
kallare så hade det inte baciluskerna
fått sitt grepp om oss.Men då stämmer
ju inte det för ni har ju kallt.

Men Lia,lasse kommer väl hem så pass
så han kan fota inte sant,förresten så
såg jag att dagen har blivit bra mycket
längre.Jag tror klockan var 17.15 när det
började skymma igår.
Jag önskar dej en finOnsdag.
Kramar.

Anonym sa...

Lia!
Men det finns helgen,så vi får hoppas det är fint
då med,visserligen sa min sambo att man kan få fina kort även när det är grått ute.Jag är ju rätt
så ny vad det gäller att ta kort.*ler*
Oh vad synd att du inte fick ett kort på rådjuren
men i regel har man ju inte kameran framme,jag vet
jag har själv råkat ut för det*ler*
Synd bara att de tar småfåglarnas mat.
Kramar.

Camilla Franzén sa...

Tror inte dina läsare höll tummarna ordentligt..

Anonym sa...

Nä. Det var dåligt av dom - och mig...Jag ska skärpa mig nu.Om det verkligen blir en ny operation i morgon, så ska jag hålla både tummar och tår, för att det äntligen skall lyckss!