söndag 15 mars 2009

Måste nog sätta lite fart

Istället för att städa, tvätta och bädda sängen, som jag ska göra alldeles strax, så sitter jag här vid datorn och spelar Scrabble.
Det är mycket roligare än att städa, eller hur?
Jag har i alla fall varit duktig idag, som tog en promenad före frukost. Det i sin tur resulterade i att jag var jättehungrig och åt alldeles för mycket. Plus att jag fick huvudvärk av, att jag inte åt utan väntade en stund, eftersom jag ju hade bestämt mig för denna promenad.
Så hur man än bär sig åt så blir det ju fel.

Nu ska jag i alla fall dammsuga, och bädda sängen. Badrummet fixade jag redan i går och större delen av vardagsrummet också. Sen, när jag är klar, skall jag skala potatis till potatismoset, som jag hade tänkt göra i går.

Men men, en liten skjuts av Millan till akuten igen, tog bort lite av dagen för mig. Hon ligger nu inne igen...suck. Stackars stackars Camilla. Alla dessa smärtor!!!

Nåja, jag skalar potatisen innan jag åker till sjukhuset och hälsar på henne, så är det bara att sätta på pannan, när jag kommer hem igen. Köttbullarna gjorde jag också i går.
När man tänker närmare efter, så hann jag ganska mycket ändå igår. =)

Så! dammsugaren var det ju... men...

...jag ska bara...

;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hm..visst är det så ..attt...man ska bara ..göra...o.s.v. innan man gör det "tråkiga" Denna helg har jag varit jättelat,,mycket p.g.a. värk också! men all städning och sånt finns ju kvar...usch inge kul för Camilla alls..när ska detta få ett slut??? Hälsa till henne ..vi hörs ska till Nike nu hpn fyller ju ett år idag....

Anonym sa...

Hej Lia!
Hopas det reder sig för din dotter.
Så hon får möyta en vår utan beskymmer.

Idag så har vi haft kycklingfilé
med pasta,enkel mat men sååå himla gott.Undrar om du tittade efter detta receptet när du frågade mej för en tid sedan.
Scrabble vad är det förnågot?
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kramar

Anonym sa...

Lia!
Ja den är omtyckt här också,jag bara kom ihåg att
du frågade mej om någon kycklingrätt,för du var
så trött på det vanliga.Själva har vi också haft
den här idag.Den är både snabb och enkel att göra
och jag tycker personligen att den mättar bra.

Aha så det är alfabet,jag har aldrig spelat online
därför jag använder min dator till bankaffärer så
jag vill inte ha en massa virus och skit i min dator,men vi har pratat om att skaffa en dator som vi bara ska ha till bakaffärer.Då kanske jag smyger ut och tittar på dessa spel.Än så länge så håller jag mej till de köpta spel jag har.Jo jag
tror nog att ni har kul som är där,men först säkerheten.Sen det andra.
Kramar.

Anonym sa...

agath: Ingen fara för virus i detta spel. Min son har hittat det åt mig. Det är Google inblandat, om jag fattat det rätt- Och det är ju en säker sajt.