torsdag 16 april 2009

Barnbesök

Min bror med fru och son var här idag och hälsade på. Jättekul att få främmande, det är inte så ofta.
Vi spelade flipper och fikade. Lileman ville inte ha någon saft eller bulle. Han blev allt tystare och blekare. Till slut var det ont i magen och han var på toa för det verkade som han skulle kräkas.

Hem ville han direkt, så de åkte, beväpnade med plastpåsar och hushållspapper, ifall det skulle hända något i bilen.

Det gjorde det, precis när de kom hem så kräktes han. Såklart.
Det går magsjuka där de bor, (eller om det var på dagis) så nu väntar jag bara på att även jag blir smittad.

Jag kan inte åka och hälsa på Millan förrän det gått ett dygn. Jag törs ju inte riskera att smitta ner henne med magsjuka! Det tror jag inte att lilla kroppen klarar av så bra. Dessutom vill man ju inte dra in magsjuka på ett sjukhus över huvud taget.

Håll tummarna nu Pompisar, så att jag slipper få magsjuka!

Millan har varit i Sollefteå idag och gjort magnetröntgen. Tyvärr kräktes hon upp allt hon druckit, så vi vet inte hur det gick med det hela. Det gick inte att åka till Umeå, för de hade 6 månaders kö där. Så när läkaren sökte efter något annat sjukhus, så hittade de Sollefteå, som kunde ta emot direkt. Det är så skönt med en läkare som engagerar sig.

Men hörni - vad mycket kräks det blev i inlägget idag!

Nu ska jag laga mat. Än så länge mår jag ju prima.

Hej så lång

9 kommentarer:

busan sa...

Vad har du fått att det ska gå ett dygn ifrån..här gick det en vecka mellan besöken innan det bröt ut ,det beror helt på vad det är,om det är virus eller en bakterie och samt hur aggresivt det är! Fast millan är nog jättemottalglig mot infektioner av detta slag jag råder dig att vänta minst 36 timmar,för det kan ju ta den tiden innan du får det oftast lite längre! ibland så kommer magsjukan bara efter 12 timmar .så du ser det finns inget riktigt facit för det..ha det gott!

busan sa...

Jo du ,det där med inkubations tid vid förkylningar och magsjuka...kan jag, efter 15 år inom vården..(det är aldrig lika från gång till gång)Det är så individuellt

Lia sa...

Jo, men de som har fått denna magsjuka, har fått det inom ett dygn. Och den går över lika snabbt. En del kräks bara en gång, några har kräkts flera gånger. Nästa dag har de mått bra. Ingen direkt diarré heller.

busan sa...

OKI då då var det en "lugn" variant..hoppas du klarar dig ändå! ..Fast hur lugn den än är ..om jag skulle få den så HUGA så sjuk jag kan bli då..fattar icke?? Tur att det är mycket långt mellan gångerna...Båda nettans och malles familjer hade ju den ..jag gick emellan ,men fick den inte ..tur va!
*L*( fast jag smittade visst Roger konstigt nog) Ja vilket som det är över nu...

Linnea S. sa...

Tackar! jag hittade bagrunden här:
http://www.backgroundfairy.com/
Plättlätt!

busan sa...

Hm...LIA!!! detta är inte roligt...alla har sådanna fina bakgrunder...snälla du kan väl hjälpa mig med att oxå få det Visst???

busan sa...

Jaja,jag vet ...var jag kan finna olika bakgrunder, Inte standard vill jag ha..m.m. men hur i H-vete får jag in den till min BLOGG...Roger förklarar såååå krångligt...HJÄLP!!

agath sa...

Hej Lia!
6309 steg är väl inte att förakta.
Du har ju haft så mycket annats som
tagit din energi.
Jag önskar dej en fin Söndag.
Kramar

agath sa...

Hej Lia!
Om du kommer ihåg så öppnade jag en blogg på
Blogger,men den ville inte godta mitt lösenord
å jag kommer inte in,trots att jag skrivit upp
lösenordet och allt.Så den står stilla,så den
fick jag ingen nytta av.Jag har kansdke många som kikat på min sida,men vad händer när man inte kommer in stängs den av atomatiskt?
Kramar.