lördag 18 april 2009

Läkarmöte på gång

Jag har begärt att få ett möte med Millans läkare. Ja, Millan skall vara med också förstås. Sköterskan tror att det kan kunna ordnas till på Tisdag

A) Jag vill veta vad de har för plan.

B) Jag vill veta om de tycker att det är rimligt att en 21-åring skall ligga till sängs med smärtor.

C) Om de tycker att det är rimligt, så vill jag veta hur länge det är rimligt att ha dessa smärtor?

D) Vad tror de att smärtorna grundar sig på?

E) Och - varför åtgärdar de inte orsaken till smärtorna?

F) Vem kan jag ställa till svars för hennes långdragna lidande? Vem vill ta på sig ansvaret för att inget konkret har gjorts?

G) Om de inte tror att de klarar av att lösa hennes problem/inte vill åtgärda hennes problem, så vill jag att de remitterar henne till ex. vis Karolinska.

G) Jag skall försöka ställa dessa frågor utan att börja gråta...

Slutligen har jag satt ner foten. Ordentligt denna gång. Nu ger jag mig inte. Jag kommer förmodligen att börja gråta. Det kommer jag att säga till dem redan från början, att det nog kommer tårar, men att de går över och om jag bara får prata på, så försvinner också tårarna.

11 kommentarer:

Linnea S. sa...

Det är bra! Stå på dig, jag är precis likadan och börjar ALLTID grina även om jag egentlgen är arg.

Skulle verkligen vilja bli av med det. Hypnos kan kanske funka!?


Du föressten... Om du vill slippa den lilla reklamknappen i vänstra hörnet så gå in på sidan där du kopierade in html-texten och ta bort
den sista delen text som står i slutet.

Om du vill alltså. Jag tyckte det blev snajdigare utan.

Lycka till! Jag hejar på dig!

busan sa...

Bra bra och åter bra...nu märks det att du är min syster *L* stå på dig ..det gör inget att du skulle gråta..bara du inte ger upp. kramar till er båda Jo du glöm ej att du ska säga att du vill ha en VALFRIHETS REMISS..det har du rätt till ,ska du säga..! alltså om du inte får svar ,som du är nöjd med,på dina frågor...många Läkare tror inte att vanligt "fotfolk" vet vad en VALFRIHETS remiss är därför ska du "chocka" dem....vi hörs !

Lia sa...

vafrihetsremiss var det!

B-M sa...

Linnéa. Hur mycket av den sista delen?

Linnea S. sa...

Det är de sista raderna bara. kan inte kopiera och visa för då tror blogspot att jag försöker lägga upp html i kommentarfältet.

Men om du kollar i texten och raderar from där det står "img" och sen står det en adress, "photobucket" nånting. ta bort hela den sista biten.

Marta sa...

You go girl. Jag korsar några fingrar. Var arg åt mig också.

busan sa...

Hej igen...jag kommer inte in på min blogg??? kan ej skriva där ,bara svara på andras inlägg..:( Det står att mitt lösenord är fel???? Och det är det ICKE, ska ta kontakt med Passagen på måndag,..har redan gjort det,och fick exakt samma lösenord ,som jag loggade in på,men icke...går ej..ska RINGA dem senare ..ha det gott lillasyster...mår katten bra nu??

Lia sa...

Katten mår bättre, det gör han. Han är mager och tunn i pälsen. Full av sårskopor, ungefär som vid vattkoppor.
Aptiten är god och han har börjat väcka mig vid fem-halv sex på morgnarna igen (= mitt i natten)för att få mat och sedan gå ut en sväng. precis när jag somnat om vaknar jag (tankeöverföring?) och han vill komma in. Sedan skall det gosas i mattes säng. Vid det laget är jag klarvaken och kissen rullar ihop sig och sover sen halva dan...

Madde (maddepladder) sa...

Skit i om du börjar gråta det är inte det viktiga, dom ska lyssna på dig varken du gråter eller ej.

Anonym sa...

Stå på dig.Jag vet att det inte är lätt att tampas med sjukvården. Man kommer ifta på sen vad man skulle ha sagt.

Hur kan man förberea det, månntró?Fråga vem man kan vända sig till om man kommer på nåt i efterhand?

Laila

Pompi sa...

Jag ska skriva ner alla mina frågor.Då glömmer jag inget. Jag har även tänkt att jag skall anteckna deras svar.
Lars följer också med mig. Det är bra. Han är både saklig och lugn.

Nu måste vi först avakta vad de säger på ronden i morgon. Om de säger att de skall operera henne, så är det bra. I annat fall, så vill jag nog veta vad de har för plan...