söndag 5 april 2009

Fy så han ser ut!

Zink ser så eländig och skabbig ut. Jag kan inte ens ta en bild av honom, för att visa hur eländig han är. Han skäms ju för hur han ser ut och det ska inte förevigas.

Nu är han här och säger till att han vill gå ut. Jag har precis tagit in honom. Han har legat ute på altanen sedan i morse och nu är det kväll. Han får gå ut i svalkan igen i morgon bitti.

Fördelen med att veta att det är rävskabb, är att han inte längre behöver hålla sig till någon tråkig diet. Han får god mat när han vill istället. Hur ska han annars bli frisk, om han inte äter?

Senare, om ca 2 veckor, måste allt av tyg, som han har legat på, eller strukit sig mot (typ gardinlängder) tvättas och huset skall städas grundligt. Jag passar förstås på att byta till vårgardiner samtidigt. Då bör all skabb vara död i hans skinn och då är det dags att städa ut skiten också, för att undvika att det kommer igen. Jag skall då även ge honom en andra dos, för att säkerställa att det inte finns något kvar.

Sen hoppas jag att alla såren läks och att pälsen börjar växa ut igen.

Tänk vad han ska bli retad av alla andra katter annars!

Samira går inte långt ifrån honom. Senast i morse jagade hon bort en katt som trodde att han kunde spankulera fritt på gården.

Bra gjort Mira. Det är eran gård.

Godnatt, Pompisar och övriga kattvänner

4 kommentarer:

busan sa...

Hallo på dig ..hittade du någon jacka?

Lia sa...

Jajamen. En jeansjacka, lite kavajmodell med insydd Sweatshirt, så att huvan hänger utanpå. har inte du en sån också?

Jag har ju en sportig variant också, som jag kan ha om 3-4 veckor, så det är dumt att kosta på. Sen var det ju nån som snackade om en jacka idag, vill jag minnas ;-)

busan sa...

Jo förvisso...men den ska man ha nu...eller på senhösten! Nä jag har ingen sådan jacka med huva..bra att du hittade en iallafall, var den dyr?

Lia sa...

600 kr. Men jag ska gå tillbaks, för jag fick ett sms från KappAhl att jag har 25 % på valtritt plagg från idag till på fredag. Det kom en timme efter att jag köpt jackan...Sånt ska de f-n komma med dagen innan! Jag ska kräva 150 kr tillbaks!