tisdag 7 april 2009

Grå morgon, dimmigt, disigt och snöglopp - Det är vår

I natt var det svårt att sova. Kunde inte somna på flera timmar och så har jag snurrat runt i sängen heeeela natten - igen.
Ändå vaknade jag klockan 07.20. Konstigt.

Nu ska jag ta mig lite frukost och så kanske en promenad. Det ser så slaskigt och eländigt ut, så jag vet inte om mina skor kan stå emot vätan. Kanske jag skulle ta och åka in till Birsta för att promenera där istället? Promenera inomhus och köpa lite småsaker, som jag egentligen inte behöver, men som man ändå köper eftersom man är i ett köpcenter.

Eller ska jag vara duktig och tvätta och stryka och feja? Inför påsk och allt...

Jag tror att det slutar med att jag röjer lite nödtorftigt och så kontaktar jag Camilla. Vi får se om hon orkar med något idag. Hon får bestämma eventuell aktivitet.

Vi kanske kan sittta hemma vid varsin dator och spela Betapet? Hon dänger mig hela tiden och jag blir så sur! Jag har vunnit 3 gånger av kanske 10-11. Det är så surt!
Jag ser möjligheter till jättebra ord, men hon stjäl ju alltid de platser som jag tänkte använda.

Igår satt jag och hoppades på att hon skulle lägga ett ord med ett R i. Då skulle jag kunna skriva ORMBETT. Jag satt och väntade så till den milda grad, att jag under tiden bara byggde små ord som gav dåligt med poäng och hux flux drog hon ifrån mig med 70-80 poäng!

ORMBETT ger bara ca 11 poäng...jag var bara så inne på att det var ett långt ord och var så nöjd med mig själv..idiotiskt.

Nu -frukost.

5 kommentarer:

busan sa...

Oh..det där med att promenera i Birsta,och köpa något man inte behöver, tilltalar mig MYCKET *skratt* det är grått här med..
ha det gott...hur länge blir du hemma från jobbet..??(GLÖMDE FRÅGA IGÅR)

Anonym sa...

vet inte hur länge. ska träffa doktorn i morgon

agath sa...

Hej Lia!
Ja den är fin så vårlik den
är inte sant?
Så det är din favofärg.
Jag önskar dej en fin Tisdag.
Kramar.

busan sa...

Du jag har en "fuskmocka" jacka halvlång med härlig brun päls i fodret...tror du att Marianne vill ha den? Använd två gånger av mig.. fickorna är inte så djupa,så därför vill jag ej ha den ..(jag tappar alltid nycklar och sånt vet du) (tror att den passar dig med....*L*

Lia sa...

Det kanske hon vill. Ring henne vetja! Hon kommer att bli skitglad om du ringer. Själv har jag redan en mockakappa med brun päls i. Hellång.