onsdag 1 april 2009

Klok

Idag sjukskrev jag mig och gick hem från jobbet. Allting har kommit ikapp mig och jag är så jävla trött! Jag har svårt att koncentrera mig riktigt och har börjat göra små misstag. Inget allvarligt, men jag skriver fel och blandar ihop saker.

Så jag tog ett snack med chefen och kontaktade även företagshälsovården. Så nu är jag hemma i minst 2 veckor och vilar upp mig.

Nu när jag har tagit det beslutet och börjar slappna av, så inser jag hur sjukt trött jag är!

Jag beordrar mig själv vila i några dagar. Sedan skall jag göra sånt hemma som jag vill göra, men inte hinner med. Om man aldrig hinner med sig, så blir man stressad. Därför, för mitt eget välmåendes skull, måste jag städa undan här. För att JAG ska trivas. Jag otrivs när det är "förigt" omkring mig.

Ingen skall nu i välmening säga till mig att strunta i städning osv. Att jag bara ska se till att vila. Till er som tänker så, vill jag säga att det stressar mig mer att INTE göra det. Jag mår så gott när det är nystädat och fint. Då trivs jag. Nu trivs jag inte.

Jag har varit i väggen tidigare och vet så väl symptomen. Därför ger jag mig själv denna sjukskrivning. För att slippa gå in i väggen igen! Man ska mota Olle i grind.

Jag känner mig nöjd med att vara hemma. Väldigt nöjd. Jag är värd det här.

Hejdå, Pompisar

4 kommentarer:

sarawn sa...

Vad bra att du tog det beslutet! Du behöver verkligen ta igen dig efter allt som varit!
Sköt om dig nu!
Styrkekramar!!!

Majorskan sa...

MYCKET bra, Pompi. Mycket bra. Klok svärmor, klok.

busan sa...

Det där med städningen...är likadant med mig,trivs bara när det är rent och snyggt omkring mig.:) ha det gott kramar..

Pompi sa...

Jo *småler*
Känner mig mycket klok.