tisdag 14 april 2009

Sova ut

Jag skulle äntligen sova ut idag. Trodde jag. Någon ringde och ville prata och blev helt förskräckt över att ha väckt mig! =)
Inte gick det att somna om inte! Klockan var ju nio och jag drömde rätt så livligt, så jag var nog nära att vakna ändå.
Jag känner ändå att om man sover tills man vaknar av sig själv, så känner man sig mer utsövd. Jag skulle så gärna vilja vakna av mig själv en morgon, eller flera morgnar, om jag ska vara ärlig.

I kväll skall jag använda mig av öronproppar. Det är länge sedan jag gjorde det, men jag tror att det behövs nu. Måste få sova - och vakna - ostörd.

No hard feelings till dig som väckte mig...men jag hade ändå önskat fått sova klart, liksom.

Nu är jag klarvaken och har tvättat lite åt mitt lilla sjukhusbarn. Hon hade bokat tvättstugan, men fick åka till akuten istället. Så jag hämtade hennes tvätt och grejar det åt henne, den här gången. Jag är lite imponerad över att hon tänkte tvätta, trots att hon knappt orkar kliva ur sängen och sitta uppe i en timme.

Nu blir det rent och fint i alla fall.

Nej, Pompisar. Nu är det dags för lite käk.

Ha det gott så länge

2 kommentarer:

Linnea S. sa...

Okej då, då förstår jag.. Hoppas ni kommer iväg ganska snart då. Lär ju vara segt att ligga där på sjukhus och stirra vägg...

Det verkar ju hoppfullt det här i alla fall! :)

kram

busan sa...

Jo,Lia det där med att "självvakna" är oxå för mig ett "gissel" *L* Sov nu på morgonen ,ska ut och jobba inatt..då ringer telefonen..heej är ni hemma???(Roger svarade) Kompisar som var ute med sin husbil..de hade varit i Gällivare för att hämta/köpa en hund..och är på väg hem till Småland..bara att "rusa" upp på med pannan o.s.v. vet ej när jag fick "självvakna"!!!!!! Ha det gott, hör av dig angående Camilla..