tisdag 21 april 2009

Stavgång

Jag promenerade med stavar i morse, innan frukost. Första gången. Jo, jag har provat mammas stavar en gång för nåt år sedan, men de var lite för korta. Nu ställde jag in mina nya stavar efter min egen längd och jäklar vad bra det gick!

Idag mina vänner har jag gått totalt 12000 steg!

Stegräknaren lossnade ett par gånger och hängde rakt ner, så det räknades inga steg då, men i övrigt så är det dokumenterat 12000 steg. Hurra!
Det var ju jättekul att gå med stavar! Man får en helt annan steglängd och det känns så väl när man går på rätt sätt.

När man tittar på folk som är ute och promenerar med stavar, så går många med stavarna lite snett bakåt utåt och liksom bara pickar med dom. Som något slags stöd för att styra på nåt konstigt vis.

Man ska ju ta ordentliga tag framför sig och använda hela armen. Då känns det så lätt och det är roligt.

Vad jag har hört, så bränner man ca 30% mer, när man går med stavar (på rätt sätt) än när man går utan.

Höger fot och vänster stav. Vänster fot och höger stav. Höger fot och...Ta ut stegen och känn hur det flyter.

I morgon skall jag ut igen. Alldeles säkert =)

Hejdå Pompisar. Det sitter en liten matfriare bredvid mig här och spänner ögonen i mig!

6 kommentarer:

busan sa...

Hurra får dina killar...åk direkt ner med camilla,till Hudding,låt inte de hålla på mer med henne här nu...lycka till! kramar.här har ju Läkarna kört sitt race med henne alldeles för länge nu,så det så!

busan sa...

Klart som Faen att Läkaren vill kolla henne igen..men varför har han då inte gjort det förut???? de ser ju allt bara från forsknings syfte,nä, åk ner med henne NU..finns inget att förlora ,bara att vinna ,ni behöver inte alls ta hänsyn till Läkaren som vill undersöka henne nu...hur duktig han än är..då kan jag undra...varför han inte kollat henne tidigare..????? Börjar de få Kalla fötter eller???

busan sa...

Samma sak håller ju på att hända med "Betis" oxå ..prov på prov ,de vet inte viken operation de ska göra först lungerna eller hjärtat.. innan de skickar honom till Umeå.. och han blir bara sämre och tröttare ! jäkla byråkrati Ja,nog tusan vet jag vem som får min röst nästa år...så det så!

Peter sa...

Bra! Vad glad jag blir :)

Anonym sa...

Hej! Har kommenterat i ett inlägg längre ner, så du inte missar det ;) Kan kanske vara av intresse?

busan sa...

Hur går det för er?...